شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۵
«جدال با سعدی در عصر تجدد» بررسی می‌شود

کتاب «جدال با سعدی در عصر تجدد» تالیف و تدوین کامیار عابدی سه‌شنبه (28 شهریور) در نشست هفتگی مرکز فرهنگی شهر کتاب، با حضور صاحب‌نظران این حوزه و علاقه‌مندان، بررسی و نقد می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز فرهنگی شهر کتاب، کتاب «جدال با سعدی در عصر تجدد» به تازگی و از سوی انتشارات دانشنامه فارس و با همکاری مرکز سعدی‌شناسی منتشر شده است.

موضوع این کتاب، بحث‌ها و جدل‌های مختلفی است که از نیمه‌ دوم سده‌ نوزدهم میلادی تا اواخر سده‌ بیستم میلادی و حتی در دهه‌ نخست سده‌ بعد درباره‌ سعدی در گرفته و نقدها و پاسخ‌هایی که به منتقدان سعدی ارایه شده است.

«جدال با سعدی در عصر تجدد» در دو بخش «تحلیل‌ها» و «جستجوها» تدوین شده که در بخش نخست به اجمال، تحلیلی از آثار سعدی و موقعیت فکری و فرهنگی او ارایه شده و از بازتاب نام و آثارش در عصر او و عصرهای بعد، یاد شده است. در بخش دوم با عنوان «جستجوها» مولف به گردآوری و نقل «نقدها، پاسخ‌ها، حمله‌ها و دفاع‌ها» مربوط به سعدی در این عصر پرداخته است که بیانگر یک جریانِ پرتداوم تاریخی در یک دوره 150 ساله درباره سـعدی است.

این کتاب بر پایه نوعی نگاه تاریخی به موضوعی ادبی شکل گرفته است. بنابراین، اشاره‌ها و بحث‌های ادبی، اغلب، برای تکمیل نگاه تاریخی بوده است.

نشست بررسی کتاب «جدال با سعدی در عصر تجدد» با حضور اصغر دادبه، کورش کمالی‌سروستانی و کامیار عابدی، سه‌شنبه (28 شهریور) از ساعت 16 و 30 دقیقه در مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود. ورود به این جلسه برای عموم آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط