یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۵
تمام مراکز خدماتی مجهز به «کتابخانه باز» می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از تجهیز تمام مراکز خدماتی این استان به «کتابخانه باز» خبر داد. در كتابخانه باز، افراد پس از جست‌وجو در ميان عناوين، خودشان كتاب مورد نظر خود را انتخاب مي‌كنند و پس از مطالعه، آن را به «كتابخانه باز» مي‌گردانند.-

امین کمال‌وندی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با یادآوری رسالت فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در بسط و ترویج کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: «کتابخانه‌های باز» را در مراکز بهداشتی، حمل‌ و نقل و آموزشگاه‌های علمی نصب کرده‌ایم تا عموم مردم بتوانند از کتاب‌های این کتابخانه‌ها استفاده لازم را ببرند. 

وی گفت: هرچند در طول سال با آموزش و پرورش تعامل فرهنگی داشته‌ایم اما با شروع سال جدید این ارتباط تقویت شده است و کتابخانه‌هایی مجهز را در مدارس شبانه‌روزی و محروم استان دایر کرده‌ایم. 

کمال‌وندی با بیان این‌که برای نخستین بار با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب «فرهنگ لغات استان کهگیلویه و بویراحمد» به‌چاپ رسیده، افزود: این کتاب که با همکاری موسسه فرهنگی کتاب استان تکمیل شده، مجموعه‌ای از واژگان محلی است که برای هر لغت مثال و شاهدی در آن آورده شده است و مجموعه این پندها و مثال‌ها و لغات، این کتاب را به یک شاهکار تبدیل کرده‌اند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اهتمام این اداره برای ترویج کتابخوانی را یادآور شد و عنوان کرد: کتاب «آونگ» نوشته فرهنگ کوه‌پیما از دیگر کتاب‌هایی است که به تازگی مورد حمایت اداره ارشاد قرار گرفت. این کتاب که به‌ مقوله دفاع مقدس و باورهای اسلامی می‌پردازد، کتاب مفیدی است و جزو آثار برگزیده این استان محسوب می‌شود. 

کمال‌وندی گفت: مجموعه داستانی به نام «20 داستان کوتاه از 20 نویسنده استان کهگیلویه و بویراحمد» به ‌چاپ رسیده است که به‌زودی در کتابخانه‌های باز به معرض دید عموم گذاشته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط