شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۸
ویکیپدیا داد فیلیپ راث را درآورد

ویکیپدیا سایت معتبر اطلاعات اینترنتی، فیلیپ راث نویسنده سرشناس آمریکایی را منبعی موثق برای اصلاح اطلاعاتی درباره کتاب این داستان نویس ندانست.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از نیویورک تایمز، فیلیپ راث رمان‌نویس آمریکایی آن‌قدر معروف است که یک صفحه بلندبالای اینترنتی در ویکیپدیا برای معرفی او و آثارش وجود دارد، اما فیلیپ راث که قصد اصلاح یکی از اطلاعات این صفحه درباره رمان «ننگ بشری» خود را داشت با مشکل مواجه شد. 

به همین دلیل او امروز با نوشتن نامه‌ای برای ویکیپدیا به این مساله اعتراض کرده است. در این نامه که در نیویورک تایمز منتشر شده راث نوشته که در ویکیپدیا ذکر شده گفته می‌شود این رمان با الهام از زندگی آناتول برویارد نویسنده نوشته شده است اما راث توضیح می‌دهد که این کتاب را با الهام از زندگی یکی از دوستانش به نام ملوین تومین که استاد پرینستون است، نوشته است. تومین سعی داشت تا گروهی از دانشجویان را که هرگز به کلاس توجه نمی‌کردند، گیر بیندازد و از آن‌ها سوال کرده بود که آیا آن‌ها شبح بودند؟ در این میان دو دانشجوی سیاهپوست این مساله را به تبعیض نژادی توسط او نسبت داده بودند. 

راث که سعی کرده بود اطلاعات ویکیپدیا را تصحیح کند از سوی مسوول ویکیپدیا با این پاسخ روبه رو شده بود که او صلاحیت این کار را ندارد.
 
راث می‌گوید کلمات دقیقی که مدیر ویکیپدیا به کار برده بود این بود:«از نظر شما اطلاع دارم که نویسنده بزرگترین اختیاردار درباره آثارش است، اما ما به منابع دیگر برای تایید این مساله نیاز داریم.»

این در حالی است که ایجاد مطالب و اصلاح آن‌ها با همیاری مخاطبان و کاربران اینترنتی صورت می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها