جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰
افتتاح کتابخانه روستایی نیارق در دهه فجر

کتابخانه روستایی نیارق شهرستان نمین در استان اردبیل با زیربنای 150 متر مربع در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی امسال افتتاح خواهد شد.-

محمد فتحی، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این خبر اظهار کرد: کتابخانه روستایی نیارق در بخش «آبی‌بگلو» این شهرستان قرار دارد و برای احداث آن تاکنون 600 میلیون ريال اعتبار تعیین شده است.

وی ادامه داد: روستای نیارق دو هزار نفر جمعیت دارد و این کتابخانه خواهد کوشید تا علاوه بر ساکنان این روستا به اهالی روستاهای اطراف هم خدمات کتابخانه‌ای را ارایه دهد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین با بیان این‌که همزمان با افتتاح این کتابخانه سهمیه منابع مکتوب آن از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تعیین خواهد شد، گفت: این کتابخانه نخستین کتابخانه روستای نیارق است و پیش‌بینی می‌شود که به بیش از یک هزار نفر اعضای فعال امکانات کتابخانه‌ای عرضه کند.

وی درباره فعالیت کتابخانه‌های شهرستان نمین به‌ مناسبت بازگشایی مدارس عنوان کرد: با همکاری اداره آموزش و پرورش و شهرداری این شهرستان سعی داریم تا «جشن شکوفه‌ها» و مسابقه کتابخوانی ویژه دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی را برگزار کنیم.

فتحی بیان کرد: این جشن 28 شهریورماه در سالن اجتماعات فرهنگسرای شهرداری با حضور فرماندار، مدیر آموزش و پرورش و روسای ادارات اجرا می‌شود و در پایان، شهرداری این شهرستان به برگزیدگان مسابقه کتابخوانی جوایزی را اهدا می‌کند.

وی افزود: همچنین به مناسبت هفته دفاع مقدس، مسابقه کتابخوانی در کتابخانه‌های شهرستان نمین برگزار می‌شود و در کتابخانه‌های عمومی از بسیجیان ثبت‌نام رایگان به‌عمل می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط