چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹
روز درگذشت آذریزدی رسما روز ملی ادبیات کودک نامیده شد

شورای عالی انقلاب فرهنگی با تایید مصوبه شورای فرهنگ عمومی، ۱۸ تیر، روز درگذشت مهدی آذریزدی را به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان در تقویم ثبت کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه 717 خود و بنا بر پیشنهاد شورای فرهنگی عمومی روز ۱۸ تیر را به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان ثبت کرد و بر این اساس این روز از سال آینده در تقویم رسمی کشور به عنوان روز ادبیات کودك و نوجوان نامیده خواهد شد.

داستان نامگذاری این تاریخ به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان از اوایل تابستان آغاز شد، زمانی که منصور واعظی دبیر شورای فرهنگی عمومی در اظهار نظری از انتخاب این روز که سالروز درگذشت مهدی آذریزدی نیز هست، به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان در شورای فرهنگ عمومی خبر داد.

اعلام این خبر واکنش‌های متفاوتی را میان نویسندگان کودک و نوجوان برانگیخت و بسیاری از آن‌ها از مشورت نگرفتن از اهالی ادبیات در این زمینه گله‌مند بودند با این حال شورای عالی انقلاب فرهنگی با تثبیت نظر شورای فرهنگ عمومی،  ۱۸ تیرماه را به طور رسمی به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری کرد.

مهدی آذریزدی، نویسنده سرشناس آثار کودکان و نوجوانان و نویسنده کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» ۱۸ تیر ۱۳۸۸ در سن ۸۸ سالگی در گذشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها