پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳
نسخه قرآنی شیعیان، قرآنی به دور از تحریف است

«تمسک اهل‌البیت بالقرآن الکریم» عنوان اثری از حجت‌الاسلام محمدجعفر مروجی‌طبسی است که با ادله متقن با این اتهام که نسخه قرآنی در دست شیعیان تحریف شده است، به مبارزه بر می‌خیزد._

نویسنده این کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به این که این اثر تخصصی در آستانه نشر را به زبان عربی تالیف کرده است، عنوان کرد: متاسفانه برخی از معاندان به شیعیان اتهام می‌زنند که شیعه قرآن کریم را تحریف کرده‌ است.

حجت‌الاسلام مروجی‌طبسی با اشاره به این که در این اثر اثبات می‌کند قرآنی که اکنون در دست شیعیان است، همان قرآنی است که 1400 سال قبل بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد گفت: در مسیر این پژوهش هر روایتی از اهل‌بیت(ع) به ویژه امام جعفر صادق(ع) و امام محمدباقر(ع) در فقه اسلامی به آیه‌ای از قرآن کریم برای اثبات حکمی از خداوند استناد کرده‌اند، جمع‌آوری و در هزار صفحه مطالب این اثر را تقریر کرده‌ام.

این مدرس و پژوهشگر حوزه فقه و حدیث با بیان این که این نوشتار در حوزه پژوهش‌های «آیات‌الاحکام» جای می‌گیرد، درباره کاربردهای دستاوردهای این اثر تالیفی‌اش عنوان کرد: قرآن کریم در کنار استناد به سنت و عقل از جمله ادله اثبات حکم خداوند است. از آنجا که برای اثبات حکم خدا، اثبات فقه پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) ابتدا باید به قرآن کریم مراجعه کنیم، ثابت کردن صحت مرجع اهمیت فراوانی دارد. از این رو تدوین این اثر برای افرادی مانند مجتهدان و استادان درس خارج و ابواب فقه اهمیت بالایی دارد. 

نویسنده کتاب «تمسک اهل‌البیت بالقرآن الکریم» استفاده از منابع دست اول شیعه به‌ویژه آثار برجای مانده از بزرگانی مانند شیخ کلینی، شیخ صدوق و شیخ طوسی را که به قرون اولیه اسلام نزدیک‌ترند، از جمله ویژگی‌های بارز تحقیقات خود یاد کرد و گفت: چاپ کتاب مرجع «تمسک اهل‌البیت بالقرآن الکریم» را مرکز فقهی آیت‌الله فاضل در دست نشر دارد. پیش‌بینی می‌شود این کتاب تا سه ماه آینده منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها