سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰
بازار گرم ناشر تهرانی در شهر توریستی سرعین

مدیر مسوول نشر «دانش الماس» استان تهران با بیش از چهار هزار عنوان کتاب در شهر گردشگری سرعین نمایشگاه کتاب برپا کرده است. بیات استقبال مسافران از این نمایشگاه را مطلوب دانست.-

اکبر بیات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: منابع عرضه شده در این نمایشگاه شامل موضوعات عمومی، دانشگاهی، هنری، مذهبی، رایانه، روانشناسی، طب سنتی و درمانی می‌شود که تاکنون مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به‌ویژه مسافران قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه شش سال است که فعالیت خود را در این مکان آغاز کرده و با استقبال خوبی هم روبه‌روست، به‌طوری که اغلب بازدیدکنندگان خرید سالانه کتاب خود را از این نمایشگاه انجام می‌دهند.

مدیر مسوول نشر دانش الماس درباره چگونگی برگزاری این نمایشگاه در شهر سرعین گفت: هر سال این نمایشگاه را با هزینه و علاقه شخصی برپا می‌کنم و تاکنون از سوی شهردار این شهر برای استفاده از تبلیغات در سطح شهر مانند بیلبورد حمایت نشده‌ام. همچنین برای دریافت مجوز برپایی نمایشگاه باید بارها به اداره فرهنگ و ارشاد مراجعه کنم.

وی با بیان این‌که «تراکت‌های تبلیغاتی این نمایشگاه را خودم عصرها در خیابان‌های شهر سرعین پخش می‌کنم.» بیان کرد: از شهردار شهرستان سرعین برای برپایی نمایشگاه توقع ارایه مکان مناسب را ندارم، زیرا در این منطقه بیشتر واحدهای صنفی مسکونی قرار دارند و شهرداری مستقلاتی ندارد اما انتظار دارم که برای انجام تبلیغات همکاری کند و بیلبوردهایی را به این نمایشگاه اختصاص دهد.

بیات با اشاره به این‌که شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی استان اردبیل نیز از برپایی این نمایشگاه حمایتی نکردند، افزود: شبکه‌های صدا و سیما اجازه دارند برای تبلیغ نمایشگاه‌های فرهنگی تنها 10 درصد هزینه آن را دریافت ‌کنند اما اکنون این قانون در این سازمان‌ها جاری نیست. 

مسوول برپایی نمایشگاه کتاب شهر سرعین گفت: در استان تهران هم با همکاری شرکت‌های نفت، پتروشیمی، فرودگاه‌های امام خمینی(ره) و مهرآباد و نیروی انتظامی نمایشگاه کتاب برگزار می‌کنم. البته شرایط برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در استان تهران نسبت به شهر سرعین از وضعیت مطلوبی برخوردار است و بازدیدکنندگان می‌توانند از تخفیف 40 درصدی این نمایشگاه بهره‌مند شوند.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا گرانی کاغذ در عرضه محصولات فرهنگی این نمایشگاه موثر بوده است؟» گفت: تاکنون گرانی بهای کاغذ در این نمایشگاه تاثیرگذار نبوده است، چرا که این آثار در سال گذشته منتشر شده‌اند اما پیش‌بینی می‌کنم که در ماه‌های آینده به‌ویژه ابتدای سال 1392 این گرانی در تولیدات ناشران خودنمایی کند. 

بیات افزود: اگر همچنان گرانی بهای کاغذ ادامه یابد، تا پایان سال 1392 به بیش از 60 درصد ناشران فشار مالی جدی وارد می‌شود. همچنین بیش از نیمی از ناشران از گردونه این حرفه خارج می‌شوند، مگر آن‌که حقوق کارگرها و کارمندان همگام با تورم افزایش یابد.

وی درباره وضعیت کتاب در سبد خانوار ایرانیان گفت: رسانه ملی تنها حدود 20 روز از 365 روز سال درباره کتاب و نمایشگاه‌های کتاب تبلیغ می‌کند، در حالی که به نظر می‌رسد برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب میان خانواده‌ها به برنامه‌هایی با محتوای تازه‌های کتاب، معرفی و نقد و بررسی کتاب به شکلی مستمر نیاز است.

وی با بیان این‌که در این نمایشگاه آثار مکتوب ناشرانی نظیر «الماس دانش»، «الهام»، «عطایی»، «آشنا»، «فخرا کیا»، «فاطمیه» و «پارسه» عرضه می‌شوند، عنوان کرد: در این نمایشگاه کتاب‌هایی مانند بیماری‌های گوش و سیستم تعادلی بدن، بیماری‌های پوست، مو و ناخن، طب سوزنی، سرطان، تغذیه ورزشکاران،‌ یوگا، مجموعه کتاب‌های چراهای شگفت‌انگیز ویژه کودکان، دایره‌المعارف کوچک، قدرت اعتماد به‌نفس، 10 قانون برای انسان بودن، 17 اصل کار تیمی، ضرب‌المثل‌های کشورهای اسپانیا و روم و هلند، مجموعه آثار گنجینه‌های تاریخ ایران، آثار ذبیح‌الله منصوری، دیوان اشعار شاعران معاصر، دانستنی‌های شگفت‌اگیز از اولیای خدا، دایره‌المعارف مصور سیره پیامبر اعظم(ص)، مجموعه کتاب سبز، آثار فاکنر و ماکز، فرهنگ داروهای گیاهی و طب و داروهای سنتی ارایه می‌شوند و تاکنون از استقبال خوب بازدیدکنندگان برخوردار بوده‌اند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط