دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۳
روشندلان کرمانی درباره امام خمینی(ره) می‌خوانند

به همت مسوول كتابخانه نابينايان كرمان كتاب‌های زندگي به سبك رو‌ح الله و وصیت‌نامه سیاسی و الهی امام خمینی(ره) به خط بريل نوشته شده و به مجموعه این كتابخانه برای استفاده روشندلان اضافه شده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های استان کرمان، محبوبه امانعليخاني، مسوول كتابخانه نابينايان كرمان با بیان این خبر گفت: از آنجا که نابینایان مانند سایر اقشار جامعه و طبق اصل برابری انسان‌ها باید از فرصت‌های برابر با سایر اقشار جامعه بهره‌مند شوند، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان با هدف تامین نیازهای اطلاعاتی این گروه از افراد جامعه اقدام به غنی‌سازی منابع کتابخانه کرده است.

وی هدف از تاسیس این مرکز را تامین نیاز مطالعاتی و تحقیقاتی دانشجویان، دانش‌آموختگان و دانش‌آموزان کم‌بینا و نابینا از طریق تهیه و تبدیل کتاب بریل، گویا و الکترونیک برای متقاضیان و فراهم آوردن امکان دستیابی آسان به منابع اطلاعاتی ذکر کرد.

وی گفت: با توجه به‌ شرایط جسمی نابینایان، نرم‌افزارهای گویایی تهیه شده و زمینه استفاده از این نرم‌افزارها در محیط کتابخانه برای نابینایان فراهم شده است.
امانعلیخانی افزود: بخش گویای این کتابخانه با بیش از 6 هزار جلد کتاب گویا در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار دارد.
 وی اظهار کرد: اکنون کتابخانه نابینایان کرمان دارای 320 جلد منبع بریل است و به روشندلان استان خدمات کتابخانه‌ای ارایه می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط