دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۰
انجمن خیّران کتابخانه‌ساز در شهرستان‌ها تشکیل می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان از تشکیل انجمن خّیران کتابخانه‌ساز در شهرستان‌های این استان خبر داد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های استان کرمان، محمدجواد حسین‌زاده ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: اقدامات مقدماتی برای تشکیل انجمن‌ خیران کتابخانه‌ساز انجام شده است و پس از طی مراحل قانونی فعالیت آن آغاز می‌شود. 

وی جلب مشاركت و بهره‌گيري از كمك‌هاي خيران برای ساخت و توسعه كتابخانه‌هاي عمومي را يكي از اهداف مهم در ايجاد اين انجمن‌ها معرفی کرد و گفت: انجمن خيران كتابخانه‌ساز مي‌تواند در بازسازي و نوسازي، تجهيز و نگهداري كتابخانه‌هاي عمومي نقش بسيار موثري داشته باشد.
 
وي خواستار حمايت بيشتر مسوولان از كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان‌ها شد و افزود: تاسيس انجمن خيران كتابخانه‌ساز كتابخانه‌هاي عمومي مي‌تواند در تامين منابع مالي اين نهاد عمومي غيردولتي برای توسعه منابع ديداري و شنيداري در كتابخانه‌هاي استان اثرگذار باشد. 

مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان كرمان گفت: مساعدت و مشاركت فكري و فرهنگي در راستاي ترويج مطالعه مفيد و نهادينه كردن فرهنگ كتاب و كتابخواني در استان فرهنگي كرمان، يكي ديگر از اهداف شكل‌گيري اين انجمن‌هاست. 

وي اظهار کرد: بر اساس مفاد اساسنامه انجمن، اداره‌كل كتابخانه‌هاي عمومي استان موظف به حمايت از خيران در زمينه‌هاي فرهنگي و اجتماعي و نظارت بر حسن اجراي اهداف شرعي و قانوني آن‌ها براساس توافقات به‌عمل آمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط