سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۳
راهنمای گام‌به‌گام «شناخت درمانی درد مزمن» منتشر شد

«شناخت درمانی درد مزمن» اثری است که در آن فراتر از نظریه‌های موجود در حوزه درمان شناختی رفتاری، به صورت گام‌به‌گام روش‌های درمان درد مزمن آموزش داده می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «راهنمای گام‌به‌گام شناخت درمانی درد مزمن» در دو فصل کلی با عناوین «اصول، نظریه، پژوهش و ارزیابی» و «برنامه شناخت‌درمانی درد مزمن» نوشته شده است.

وی درباره دلیل انتخاب این اثر برای ترجمه گفت: کتاب‌های زیادی درباره نظریه‌های شناخت درمانی منتشر شده‌اند ولی اثری که به طور تخصصی به موضوع درد مزمن پرداخته باشد و راهنمایی گام‌به گام را به مخاطب ارایه دهد بسیار کم است. 

مترجم کتاب «شناخت درمانی درد مزمن» این اثر را یک کتاب راهنما برای متخصصان دانست و گفت: در این کتاب ابتدا مشکل مراجعه‌کننده بررسی و راه حل برای درمانگر مطرح می‌شود.

وی مخاطبان این کتاب را کارورزان، متخصصان بالینی و روانشناسان دانست و گفت: این گروه‌ها می‌توانند گام به گام با مسایل مطرح شده در کتاب پیش بروند و روش حل مساله را بیاموزند و به مراجعان خود انتقال دهند. با روشی که در کتاب به کار گرفته شده مراجع بعد از درمان دیگر متکی به درمانگر نخواهد بود و می‌تواند مشکلات دیگر را به تنهایی برطرف کند زیرا روش حل مساله را در زندگی می‌آموزد.

گلچین افزود: این کتاب یکی از منابعی بود که در نگارش پایان‌نامه‌ام از آن استفاده کردم. در انتهای کتاب هم مقیاس‌ها و پرسشنامه‌های جدید آورده شده که درمانگر می‌تواند از آن‌ها در درمان بیمار استفاده کند. 

انتشارات «گیلفورد» حق انتشار ترجمه فارسی این کتاب را به نشر «ارجمند» واگذار کرده است.

کتاب «راهنمای گام‌به‌گام شناخت درمانی درد مزمن» اثر دکتر بورلی پورن با مقدمه دنیس تورک با ترجمه ندا گلچین و با مجوز رسمی ترجمه از ناشر اصلی کتاب در 384 صفحه با شمارگان هزار و 100 نسخه و به بهای 11 هزار و 900 تومان از سوی انتشارات ارجمند منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها