دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۸
«درسنامه طب کودکان نلسون» به «بیماری‌های عفونی» رسید

«بیماری‌های عفونی» از مجموعه «درسنامه طب کودکان نلسون» با ترجمه و تلخیص امیرهوشنگ پوستین‌دوز منتشر شد. در این اثر پرسش‌های امتحان دانشنامه در سال‌های اخیر به همراه پاسخ تشریحی آن‌ها هم آورده شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دکتر امیرهوشنگ پوستین‌دوز کتاب «بیماری‌های عفونی» را سومین جلد از مجموعه چند جلدی «درسنامه طب کودکان نلسون» دانست و گفت: این کتاب تقریبا همانند آثار قبلی این مجموعه منتشر شده و مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده در آن، دسته‌بندی‌های کتاب است که تا حدی تغییر کرده است.

اين عضو هيات علمی دانشگاه افزود: در بخش‌هایی از این کتاب مطالب پراکنده ولی مرتبط با مبحث بیماری‌های عفونی از آثار علمی دیگر، برگزیده و ترجمه شده است.

وی موضوع واکسیناسیون را یکی از مطالب اضافه شده به کتاب نلسون دانست و افزود: در این مبحث مطالبی از کتاب قرمز و مطالب کمیته کشوری واکسیناسیون آمده است.

پوستین‌دوز با بیان این‌که اصل کتاب نلسون در سال 2010 منتشر شده بود ادامه داد: نلسون مرجعی رسمی و قابل‌اعتماد در حوزه طب کودکان است و در تلخیص این اثر تمام نکات کلیدی و مهم ذکر شده است. تلاش کرده‌ایم کمال امانتداری را در انتقال مفاهیم اصلی رعایت کنیم.

این استاد دانشگاه درباره دلایل خلاصه کردن مطالب کتاب نلسون گفت: آثار نلسون بسیار حجیم‌اند و رزیدنت‌ها معمولا وقت نمی‌کنند تمام مطالب آن را بخوانند، به همین دلیل به نظر می‌رسد جمع‌آوری نکات کلیدی آن مفیدتر باشد.

وی درباره ویژگی‌های دیگر این مجموعه گفت: در انتهای کتاب نمونه سوالات امتحان دانشنامه در پنج سال اخیر، همراه با پاسخ تشریحی‌ آن‌ها آورده شده است. تقریبا تمام نکات مهم ارایه شده در کتاب را در شکل‌ها و جدول‌هایی گردآوردی کرده‌ایم. 

به گفته پوستین‌دوز، بخش مربوط به بیماری‌های ریه هم از این مجموعه به‌زودی چاپ می‌شود.

کتاب خلاصه‌شده «بیماری‌های عفونی؛ درسنامه طب کودکان نلسون» 560 صفحه دارد و با شمارگان هزار و 100 نسخه و به بهای 19 هزار و 900 تومان از سوی انتشارات ارجمند منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها