چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰
«تربیت در مدرسه طبیعت» به بازار کتاب آمد

مجموعه دو جلدی «تربیت در مدرسه طبیعت» منتشر شد. مولفان در این مجموعه ضرورت و اهمیت اجرای فرایند یاددهی ـ یادگیری در طبیعت و فضای آزاد را بررسی کرده‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، متخصصان عرصه تعلیم و تربیت و بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند فعالیت‌های گروهی و خارج از فضای رسمی اماکن تعلیم و تربیت که در دامن طبیعت و آزاد و رها از آموزش‌های کلاسیک اجرا می‌شوند، اثرات تربیتی عمیق در مخاطبان و متربیان دارند، به شرط آن‌که با برنامه‌ای هدفمند و تحت نظارت مربیانی آگاه و به وسیله افرادی با تجربه و متعهد برنامه‌ریزی، اجرا و مدیریت شود. 

مجموعه دو جلدی «تربیت در مدرسه طبیعت» نیز با هدف گسترش و تسریع در بهره‌مندی از طبیعت در تربیت دانش‌آموزان برای تربیت اسلامی تالیف شده است.

جلد نخست این مجموعه که بازی‌های گروهی، سرودها و گلواژه‌های اردویی را دربردارد، ویژه مربیان شجره طیبه صالحین، مربیان امور تربیتی، مربیان ورزش و تربیت بدنی، برگزارکنندگان اردوهای دانش‌آموزی، مربیان نهضت پیشاهنگی هلال احمر و مربیان اردوهای بنیاد شهید است.

در بخش ابتدایی جلد نخست مطلبی از رهبر معظم انقلاب اسلامی ارایه شده است که در قسمتی از آن می‌خوانیم: «عزیزان در این اردو همکاری، تفاهم، مسابقه در کارهای نیک و بازداشتن یکدیگر از کارهای بد را تمرین کنید. با بحث و گفت‌وگو و کار دسته جمعی به ذهن و فکر خود جلا دهید و توانایی‌‌های خود برای ادامه تحصیل و کار سازنده را افزایش دهید»

دومین مجلد از این مجموعه که اصول و مبانی مدیریت و برنامه‌ریزی و برگزاری اردو را شامل می‌شود، ویژه مربیان شجره طیبه صالحین، مربیان امور تربیتی و تربیت بدنی، مربیان سازمان دانش‌آموزی، مربیان نهضت پیشاهنگی هلال احمر، مربیان سازمان جوانان هلال احمر و برگزارکنندگان و مجریان اردوهاست.

«علم و آگاهی و شناخت به انسان»، «ارکان خمسه طلایی تربیت عملی در اردوها»، «خصوصیات یک بازدید موفق و موثر»، «انواع اردوها»، «چند نکته برای اداره‌کنندگان شبانگاه و جنگ فرهنگی هنری در اردو» و «مدیریت مشارکتی در اردوهای تشکیلاتی» از  موضوع‌هایی‌اند که در جلد دوم از مجموعه دو جلدی «تربیت در مدرسه طبیعت» تشریح شده‌اند.

چاپ نخست مجموعه دو جلدی «تربیت در مدرسه طبیعت» اثر مشترک سید محمود موسویان، سیدعلی موسویان و سیده‌ ناهید موسویان هر کدام با شمارگان سه هزار نسخه و بهای دو هزار و 500 تومان به تازگی از سوی انتشارات کتابدار توس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حیدری ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    سلام چه جوری میتونم کتاب رو تهیه کنم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط