شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
اثر دیگری از دانیل کلمان به بازار کتاب ایران آمد

«زمان مالر» نام رمان دیگری از دانیل کلمان است که با ترجمه امیرحسین اکبری‌شالچی از سوی نشر روزگار در ایران منتشر شده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این کتاب نیز کلمان در لایه‌های پنهانی ساده‌نویسی‌اش، نگاهی فلسفی را دنبال کرده است و قهرمانان او با وجود آن‌که به ظاهر با روزمره‌گی‌های دنیای پیرانمونشان مواجه اند، جست‌و‌جوهای تفکرانگیزی را در اطرافشان پی می‌گیرند.

بخشی از نخستین داستان این کتاب این‌گونه نوشته شده است:«داوید آن شب بزرگترین کشف زندگی‌اش را کرد. مردی به سمتش آمد. پالتوی سبزی پوشیده بود، کلاهی به سر داشت و کیف مردانه‌ای دستش بود، در وجودش چیزی بود که هم اعتماد همه را جلب می‌کرد و هم تهدید‌آمیز بود. خیلی زود نزدیک شد...» 
«زمان مالر» امسال (1391) با شمارگان هزار نسخه از سوی نشر روزگار به چاپ رسیده است.این کتاب 128 صفحه و قیمت آن چهار هزار و 500 تومان است.

«آخرین سرزمین» رمانی دیگری از کلمان است که به قلم همین مترجم به تازگی از سوی نشر روزگار به چاپ رسیده است. «کلمان» نویسنده جوان آلمانی است که تا  امروز کتاب‌هایی با نام‌های «شهرت»، «زیر آفتاب»، و «زمان مالر» از وی در ایران و از سوی نشر روزگار منتشر شده است.

محمد عزیزی، مدیر انتشارات «روزگار» در گفت‌و‌گو با «ایبنا» درباره انتشار مجموعه آثاری از این نویسنده از سوی این ناشر در ایران توضیح داد: «کلمان» نویسنده جوان و خوش فکر و در آستانه ۴۰ سالگی است. این نویسنده تا  امروز با چند رمانش مورد توجه منتقدان اروپایی و آمریکایی قرار گرفته است. وی با وجود پای‌بند بودن به سنت داستان‌نویسی آلمان به رمان نو توجه خاص دارد و از این منظر نیاز بود که به جوانان داستان‌نویس ایرانی بیشتر معرفی شود. 
این در حالی است که این ناشر از ترجمه «مساحی جهان» ششمین رمان این نویسنده به قلم ابوذر آهنگر خبر داد. این کتاب اکنون مراحل اداری انتشار را سپری می‌کند. 

از اکبری‌شالچی، تاکنون آثاری چون «مسافر یک لنگه‌پا»، نوشته هرتا مولر، «گریز با چادر» اثر کریستین بک، «افسانه‌های ایرانیان» نوشته آرتور کریستن‌سن، «سمیرا و سمیر» اثر زیبا شکیب و «به دنبال مادر» از دیورا الیس به فارسی ترجمه و روانه بازار کتاب شده است.

«دانیل کلمان» متولد 13 ژانویه 1975 در شهر مونیخ است. او پسر «میشاییل کلمان» کارگردان و «داگمار متلر» هنرپیشه است. پدربزرگ او «ادوارد کلمان» نویسنده‌ای اکسپرسیونیت بود. خانواده وی در سال 1981 به وین شهری که پدربزرگش در آن زیسته بود نقل مکان کردند. «کلمان» پس از تحصیل در دبیرستان در رشته فلسفه و ادبیات تحصیل کرد. او نخستین رمان او با نام «معرفی برهولمز» در سال 1997 در وین به چاپ رسید و پس از آن زمان‌های «زیر خورشید» را در سال 1998 در وین ، «زمان ضیافت» در سال 1999 در فرانکفورت و «دورترین نقطه» را در سال 2001 در فرانکفورت منتشر کرد. اما موفقیت بسیار بزرگ او به سال 2003 یعنی زمان نگارش پنجمین رمانش با عنوان«من و کامینسکی» باز می‌گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط