یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱
«قصه‌های موتوری» به سرعت در راه است

فریبا کلهر نویسنده کودک و نوجوان، از آماده‌سازی کتاب «قصه‌های موتوری» برای چاپ خبر داد. این کتاب که به زودی منتشر می‌شود شامل داستان‌هایی آموزشی است درباره نحوره صحیح استفاده از موتورسیکلت.-

فریبا کلهر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از آماده‌سازی کتاب «قصه‌های موتوری» خبر داد. 

کلهر درباره این کتاب گفت: این کتاب شامل هفت داستان است و در راستای طرح حوزه‌ هنری سازمان تبلیغات اسلامی نوشته شده. مخاطب این کتاب هم کودکان سال‌های آخر دبستان هستند.

وی افزود: «قصه‌های موتوری» جنبه‌ آموزشی دارد و در آن نحوه استفاده صحیح از موتور سیکلت در قالب داستان به کودک آموزش داده می‌شود.  کتاب «قصه‌های موتوری» را حدود ۹ ماه پیش به حوزه هنری تحویل دادم و این کتاب هم اکنون مراحل پایانی چاپ را طی می‌کند.

کلهر درباره کتابی دیگر که در طرح انتشار زندگینامه داستانی ائمه (ع) حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی مراحل انتشار را طی می‌کند اظهار کرد: در این طرح قرار است زندگینامه داستانی حضرت ابوالفضل (ع) را بنویسم. این کتاب، یک رمان ۱۵۰ صفحه‌ای است که تاکنون ۴۰ صفحه آن را نوشته‌ام. نوشتن درباره ایشان کار سختی است به این دلیل که از زندگی برخی از بزرگان دین مطالب تاریخی زیادی وجود ندارد و گاهی اوقات برخی از این بزرگواران تحت‌الشعاع شخصیت‌های دیگر قرار می‌گیرند. درباره دوره‌های زندگی حضرت ابوالفضل (ع) مطلب زیادی وجود ندارد و تنها موضوعی که از ایشان وجود دارد و به آن پرداخته شده، داستانی است که در روز تاسوعا اتفاق افتاده است. 

فریبا کلهر متولد ۱۳۴۰ در کرمانشاه است. وی فعالیت خود را از دهه ۶۰ در حوزه ادبیات داستانی کودک و نوجوان آغاز کرد و تاکنون بیش از ۴۰ عنوان کتاب در این حوزه به بازار نشر ارایه داده است. 

کلهر از ابتدای تاسیس نشریه سروش کودکان تا سال ‌۱۳۸۲ به مدت پانزده سال، سمت سردبیری این ماهنامه  را برعهده داشت. «آقای هندوانه» اثر این نویسنده، به عنوان برنده رتبه سوم دهمین کتاب سال کودک و نوجوان در بخش داستان کودک معرفی شد. «هوشمندان سیاره اوراک»، «دختر آیینه پوش»، «کسی که موهای مرا شانه زد»، «از تو می‌خواهم خدا» و «خواهر خوش شانس من» برخی از آثار این نویسنده هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط