یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۲
برپایی سومين نمايشگاه ملي كتاب در محل دایمي نمايشگاه‌هاي شيراز

قائم مقام اجرايي سومين نمايشگاه ملي كتاب دفاع‌مقدس از تغيير مكان برپايي سومين نمايشگاه كتاب ملي دفاع‌مقدس در شيراز خبر داد و گفت: بر اساس نتايج تازه‌ترین جلسه مسوولان برپايي نمايشگاه، محل دایمي نمايشگاه‌هاي شهر شيراز براي برپايي سومين نمايشگاه ملی کتاب انتخاب شد. پيش از اين پارك آزادي شيراز مكان پيشنهادي بود.-

سردار علي ناظري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، درباره تغيير مكان برپايي سومين نمايشگاه ملي كتاب دفاع‌مقدس در شيراز اظهار كرد: تجربه دومين نمايشگاه ما را بر اين داشت تا براي حضور بهتر مخاطبان در اين نمايشگاه نقطه‌ا‌ي مركزي را در شهر شيراز انتخاب كنيم اما بر اساس كارشناسي‌هاي معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، پارك آزادي شهر به دليل مشكلات مختلف رد شد.

وي ادامه داد: هفت نقطه از شهر شيراز براي اين نمايشگاه در نظر گرفته شدند و در تازه‌ترین جلسه مسوولان سومين نمايشگاه ملي كتاب دفاع‌مقدس، محل دایمي نمايشگاه‌هاي شهر شيراز كه داراي سه سالن، هر یک با مساحت هزار و 700 متر مربع است انتخاب شد. دو سالن اين نمايشگاه به غرفه‌هاي كتاب اختصاص خواهد داشت و سومين سالن براي برنامه‌هاي جنبي نمايشگاه در نظر گرفته شده است.

سردار ناظري از امكانات حمل و نقل براي بازديدكنندگان با توجه به مسافتي كه اين نمايشگاه از شهر شيراز دارد خبر داد و افزود: شهرداري شيراز سرويس‌هاي مختلفي براي انتقال مخاطبان از نقاط مختلف شهر شيراز در نظر گرفته است و در كنار آن برنامه‌هاي تبليغاتي را آغاز كرده و به صورت گسترده روي آن كار خواهد كرد.

وي درباره ساعت بازدید نمايشگاه گفت: در جلسه‌های اخیر مكان نمايشگاه مورد بحث بوده و در مورد ساعت بازدید از نمايشگاه گفت‌وگو نشده است. البته محل دايمي نمايشگاه‌هاي شهر شيراز به دليل برخورداری از فضا و امكانات استاندارد، قابليت بازدید نمایشگاه در دو زمان پيشنهادي (ساعت 10 تا 21 یا در دو نوبت از ساعت 9 تا 13 و 16 تا 21) را داراست. زمان قطعي نيز در هفته آينده مشخص خواهد شد.

ناظري درباره تخصيص بن كتاب به مخاطبان نمايشگاه توضيح داد: بن كتاب در اين نمايشگاه به شيوه معمول نمايشگاه‌هاي استاني به صورت الكترونيك از سوي معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با تخفيف 20 درصد در نظر گرفته شده است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دستور العمل خاصي براي دادن بن كتاب با توجه به مدارك تحصيلي از ديپلم تا فوق‌ليسانس دارد اما در سومين نمايشگاه ملي كتاب دفاع‌مقدس براي گرو‌ه‌هاي ارزشي جامعه مانند خانواده شهدا، جانبازان و ايثارگران، بسيجيان فعال و موسسات فرهنگي نيز تخفيف قایل خواهيم شد.

سومین نمايشگاه ملي كتاب دفاع‌مقدس از 8 تا 16 مهر ماه در محل دایمي نمايشگاه‌هاي شهر شيراز برپا مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط