یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۳
«ای كاش گل سرخ نبود» منيژه آرمين نقد می‌شود

رمان «ای كاش گل سرخ نبود»، اثر منيژه آرمين در فرهنگسرای اخلاق نقد می‌شود. اين كتاب برای نخستین بار در سال 1384 به چاپ رسيد و اواخر سال گذشته چاپ ششم آن از سوی انتشارات سوره مهر راهی بازار کتاب شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در این نشست علاوه بر نویسنده کتاب، فرحناز علیزاده و علی‌الله سلیمی حضور دارند. 

این برنامه پنجشنبه، 16 شهریور، ساعت 16 در فرهنگسرای اخلاق برگزار می‌شود.

نويسنده در رمان «ای كاش گل سرخ نبود» غير از محور اصلی كه بر ماجرايی عاطفی ميان دو قهرمان اصلی بنا شده، برخی وقايع تاريخ معاصر ايران را در دوران حكومت رضاخان، مرور كرده است.

این رمان مشتمل بر هفت فصل است و زنی به‌ نام «گللر» شخصیت اول آن است. وی دختر يكی از روحانيان مشهد است که به پسر همسايه با نام «مهدی» دل می‌بندد، در حالی كه پدر روحانيش مخالف اين ازدواج است، اما در نهايت تسليم می‌شود. مهدی افسر ارتش است و با همسرش گللر در ماجرای كشف حجاب و جشن‌های مختلف شركت می‌كند و گللر خواننده و نوازنده متجددين افراطی می‌شود. 

گيله‌بانو»، تازه‌ترين رمان آرمین پس از رمان‌های «شب و قلندر» و «شباويز»، نیز سال گذشته (1390) از سوی نشر «علم» راهی بازار كتاب شد.

وی اكنون در حال نگارش رمانی با نام «شانزده سال»، در ادامه «شب و قلندر» و «شباويز» است. اغلب وقايع اين رمان نيز كه در دوران رضاخان روايت می‌شوند، از سال 1304 تا سال 1320 دنبال خواهند شد؛ ضمن آن‌كه شخصيت‌ها در ادامه شخصيت‌های دو رمان قبلی‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها