پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۹
دفتر شعر «و سیب سهم خداست...» به بازار آمد

مجموعه شعر «و سیب سهم خداست...» سروده معصومه مهری‌قهفرخی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار کتاب شد. این مجموعه در برگیرنده غزل‌های شاعر است که بیشتر با مضامین آیینی سروده شده‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه غزل «و سیب سهم خداست...» در برگیرنده 45 غزل است که بیشتر با مضامین آیینی و گاهی عاطفی سروده شده‌اند. ساختار و زبان شعری غزل‌های این مجموعه بسیار ساده است.

تاریخ سرایش هیچ‌یک از این غزل‌ها در کتاب مشخص نشده است، اما با عنوان‌هایی چون «صدای پای اهورا»، «غریبه»، «اگر پرنده بیاید»، «عاشورایی»، «قبله‌گاه گم‌شده»، «آخرین دیدار»، «وقتی خدا نخواست»، «نی‌لبک»، «عروج»، «حتی اگر» و «دخیل» در کتاب ارایه شده‌اند.

شاعر در آغاز کتاب غزلی را به پیشگاه مادر حضرت ابوالفضل (ع) تقدیم کرده است. همچنین اشعار آیینی این اثر از زبان ائمه اطهار (ع) مانند حضرت رقیه (س) سروده شده‌اند یا از سوی شاعر به پیشگاه امام زمان (عج)، امام رضا (ع) و امام علی (ع) شاعر تقدیم شده‌اند.

نمونه غزلی از این مجموعه با عنوان «بن‌بست»:
«وقتی که کوچه‌ها همه بن‌بست می‌شوند
یعنی برای قتل تو هم دست می‌شوند
ای مرگ، لحظه‌های من و عشق و شاعری
تا کی به امتداد تو پیوست می‌شوند؟!
هندند و نانجیب و قسم یاد کرده‌اند
تنها به خون آینه‌ها مست می‌شوند!
ساده بگو بگو به چه امید مانده‌ای؟
اینان برای مرگ تو هم دست می‌شوند!
یک دست مانده‌اند ولی هیچ نیستند
یک عده در نبودن خود هست می‌شوند»

معصومه مهری متولد 1354 است.

مجموعه شعر «و سیب سهم خداست» از تولیدات مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری است که در 88 صفحه، شمارگان دو هزار و 500 نسخه و قیمت سه هزار و 600 تومان از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط