دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۰
طرح تدوین تاریخ جامع حکمت و فلسفه در بنیاد صدرا

بنیاد حکمت اسلامی صدرا ضمن ثبت «انجمن تاریخ فلسفه» در فهرست انجمن‌های علمی کشور در پي تدوين طرح تاریخ جامع حکمت و فلسفه در اين انجمن است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بنیاد حكمت صدرا ضمن رایزنی با كتابخانه‌های بزرگ تهران در حال غنی‌سازی کتابخانه تخصصی خود جهت تدوین و تهیه منابع اصیل و کلاسیک مورد نیاز محققان طرح تاريخ جامع حكمت و فلسفه است. 

تبادل موافقتنامه همکاری بنیاد با دانشکده الهیات دانشگاه تهران، شهید بهشتی و نیز پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی براي فعالیت‌های علمی-‌پژوهشی از جمله طرح تدوین تاریخ جامع حکمت و فلسفه از اهم اموری است که اخیراً توسط مرکز تدوین تاریخ فلسفه صورت پذیرفته است. 

از سوی دیگر در پی اطلاع‌رسانی بخش بین‌الملل بنیاد حکمت اسلامی صدرا و انجمن بین‌المللی ملاصدرا، محققان و اساتید خارجی استقبال شایانی از طرح تدوین تاریخ جامع حکمت و فلسفه داشته و آمادگی خود را جهت همكاري با اين طرح به صورت کتبی به بنیاد اعلام نموده‌اند. 

شایان ذکر است شورای عالی تاریخ فلسفه متشکل از رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا و دبیر عالی طرح، مدیران گروه‌های چهارگانه و برخی از اساتید صاحب‌نظر در حوزه‌های مرتبط هرهفته به منظور پی‌گیری فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری فعالیت‌های آینده تشکیل جلسه می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها