پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
فراخوان هشتمين «مسابقه نمايشنامه نويسي ايثار» منتشر شد

فراخوان هشتمين دوره مسابقه نمايشنامه نويسي ايثار به كوشش اداره كل امور هنري و نمايشي معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران منتشر شد. شرکت کنندگان تا 30 آبان‌ماه براي ارسال آثارشان فرصت دارند.-

مدير اداره كل امور هنري و نمايشي معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، هدف از برگزاري اين جشنواره را ترويج فرهنگ ايثار و شهادت از راه جريان‌سازي در حوزه تحقيق درباره زندگي شهيدان در كشورمان دانست و اظهار کرد: استعداديابي در زمينه نمايشنامه‌نويسي حوزه شهادت و ايثار از ديگر اهداف اين جشنواره است.
 
وي محور‌ اصلي هشتمين دوره «مسابقه نمايشنامه‌نويسي ايثار» را «فرهنگ ايثار و شهادت» عنوان كرد و افزود: اين جشنواره با اعتقاد به زيبايي و توانايي زبان والاي هنر نمايش در ترويج، گسترش و مانايي فضايل انساني و تبيين جايگاه اين فرهنگ در توسعه هنر نمايش برگزار مي‌شود.

سيد محمد اسماعيل رضايي موضوع نمايشنامه‌هاي اين دوره از مسابقه‌هاي نمايشنامه‌نويسي ايثار را «ايثار در دوران دفاع مقدس»، «ايثار در دوران معاصر» و «ايثار در نمايشنامه‌هاي كودك و نوجوان» عنوان كرد و گفت: شركت‌كنندگان مي‌توانند آثار خود را در قالب‌ها، سبك‌ها و گونه‌هاي مختلف نمايشي و با موضوع‌هاي مذهبي از جمله «تاريخ سيره» و «صفات اولياء و انبياء در ايثارگري‌ها» و با مفاهيم آزاد ارايه كنند.

رضايي با بيان اين‌كه هر نويسنده مي‌تواند تنها سه نمايشنامه به دبيرخانه ارسال كند افزود: آثار تازه تاليف در اولوبت پذيرش قرار دارند و نيز آثاري كه بتوانند رتبه‌هاي نخست تا چهارم را دريافت كنند علاوه برآن‌كه از سوي بنياد شهيد براي انتشار حمايت مي‌شوند، زمينه‌هاي مناسبي نيز براي اجراي آن‌ها در استان‌هاي مختلف از سوي بنياد شهيد فراهم خواهد شد.

وي از برقراري ارتباط دوسويه ميان بنياد شهيد و نمايشنامه‌نويسان حوزه دفاع مقدس در سراسر كشور از راه برپايي اين جشنواره خبر داد و خدامحوري در مقابل خود محوري، ايثار، ترجيح دادن منافع ديگران بر منافع خود، آخرت را بر دنيا ترجيح دادن، پيروي و اطاعت از مقام ولايت تا پاي جان، ارزش‌هاي انساني را بر منافع شخصي ترجيح دادن، در مسير كمال حركت كردن، صبر و استقامت در مقابل مشكلات براي نيل به اهداف عاليه، سازش‌ناپذيري در مقابل دشمنان خدا و خلق، عزت نفس، آزادگي و زير بار ذلت نرفتن، حضور در صحنه‌هاي دفاع حق در مقابل باطل، نترسيدن از مرگ، دورنگري و ژرف‌انديشي در مقابل كوته نظري، رضاي خداوند را بر رضاي خلق ترجيح دادن، عقل را با عشق آميختن، مجاهد زيستن نه چون كوته‌نظران و بي‌هنران به حيات حيواني راضي بودن را به عنوان عناصر فرهنگي ايثار و شهادت عنوان كرد.

مدير اداره كل امور هنري و نمايشي معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران از علاقمندان به شركت در مسابقه نمايشنامه نويسي خواست يك نسخه از آثارشان را به همراه فرم تكميل شده و فايل اثر بر روي لوح فشرده تا روز سي‌ام آبان‌ماه به نشاني تهران، خيابان آيت‌الله طالقاني، خيابان ملک‌الشعراي بهار، شماره پنج، معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران، طبقه دوم، اداره كل امور هنري و نمايشي ارسال كنند. همچنين شركت‌كنندگان مي‌توانند آثار خود را از طريق صندوق پستي 15715/185 يا نشاني الكترونيكي c.p.isaar@gmail.com به دبيرخانه اين مسابقه ارسال كنند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    سلام . لطفا ايثار را فراگير تر ببينيد و مختص به ايران و جنگهاي ايراني نبينيد . اگر آثاري از ايران اما با موضوع آدمها ديگر مربوط بود لحاظ كنيد تا جشنواره و فراخوان جهان شمول تر بشود .آمين

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها