سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۸
هلن گورلی براون نویسنده آمریکایی درگذشت

هلن گورلي براون نويسنده آمريكايي در 90 سالگي از ادبيات اين كشور خداحافظي كرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سایت اگزماینر، هلن گورلی براون در طول فعالیتش به عنوان یک نویسنده ۱۱ کتاب نوشته است. 

خانم گورلی که نویسنده و ویراستار بود، 31 سال به عنوان سردبیر«مجله بین‌المللی» با فروش 33 میلیون نسخه، کارکرد. او خاطرات خود را در کتابی با عنوان «من بازهم وحشی هستم» در سال 2000 منتشر كرده است. وی پیش از این هفت کتاب دیگر در کارنامه اش داشت.
 
به نقل از نشریه مارتین پرس که کتاب خاطرات او را منتشر کرده، این نخستین و تنها جایی است که او بر خودش متمرکز شده است و در این كتاب نشان می‌دهد رازهای زندگی گاهی شوک‌آور ولی همیشه جالب هستند. 

نشریه مارتین درباره کتاب براون گفت: براون در این کتاب به بحث در مورد زندگی فردی خود پرداخته است و از رازهایی گفته که تاکنون آن‌ها را افشا نکرده بود. او در این کتاب درباره جراحی پلاستیکی که انجام داده و تقلای خود برای غلبه بر سرطان و وفاداری به همسرش سخن می‌گوید. همچنین نشریه مارتین افزود که او در این کتاب در رابطه با طرز تفکراتش در مورد خانواده، ‌دین، سیاست‌های اداری، ورزش، غذا، ازدواج و محبت و... نوشته است. 

از دیگر کتاب‌های او می‌توان به «همیشه این را داشته باش: عشق»، «موفقیت»، «حتی اگر شروع شما با هیچ چیز باشد» كه در سال ۱۹۸۲منتشر شد و «یادداشت‌ها و نامه‌های رسمی از میز سردبیرافسانه‌ای» در سال ۱۹۹۳ اشاره کرد. 

تعدادي از جوايزي كه او در طول فعاليتش به عنوان يك نويسنده و ويراستار كسب كرده است شامل جايزه «ماتريكس» در سال 1985از انجمن زنان شهر نيويورك، جايزه «هني جانسون فيشر» در سال 1995 از ناشران مجله در آمريكا، جايزه «سالن افتخارات» در سال 1996 ازجامعه آمريكايي ويراستاران مجله وعنوان ويراستار سال انتخاب شده توسط مجله عصر تبليغات است. 

جالب این که وی تا 43 سالگی هیچ تجربه‌ای از عالم نویسندگی و نشر نداشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها