سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
تاکنون زمین کتابخانه مرکزی واگذار نشده است

زمین کتابخانه مرکزی شهرستان قزوین با مساحتی حدود هفت هزار متر مربع در منطقه پونک این شهر تعیین شده اما تاکنون این زمین در اختیار اداره کتابخانه‌های عمومی قزوین قرار نگرفته است.-

احمد دولتی، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قزوین، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: زمین این کتابخانه را سازمان مسکن و شهرسازی شهرستان قزوین تعیین کرده است و اکنون در حال رایزنی با این سازمانیم تا مراحل قانونی واگذاری این زمین انجام شود. 

وی گفت: برخی از مشکلات قانونی سبب شده تا این زمین به راحتی در تملک اداره کتابخانه‌های عمومی قرار نگیرد. البته پیش‌بینی می‌شود با حل این مشکلات، ‌زمین کتابخانه مرکزی شهرستان قزوین تا پایان سال در اختیار اداره کتابخانه‌های عمومی قزوین درآید.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قزوین اظهار کرد: از آن‌جا که سازمان مسکن و شهرسازی مانند نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یک نهاد عمومی غیردولتی است، مالکیت این زمین را به‌طور کامل واگذار نمی‌کند و معتقد است باید بهای زمین را به قیمت روز از این اداره دریافت کند اما نهاد کتابخانه‌های عمومی هم طبق قانون چون به عموم مردم خدمات ارایه می‌دهد، باید زمین را بلاعوض دریافت کند. 

دولتی با اشاره به وجود یک مشکل دیگر در راه دریافت حق کتابخانه‌ها از شهرداری‌ها ادامه داد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی کشور طبق قانون محستق دریافت نیم درصد از درآمد کل شهرداری‌هاست. از سوی دیگر، قانون، شهرداری‌ها را به پرداخت یک و نیم درصد از درآمد جاری به اداره کتابخانه‌های عمومی موظف کرده است اما چیزی که اکنون اداره کتابخانه‌های عمومی دریافت می‌کنند، نیم درصد از در آمد جاری اداره شهرداری‌هاست. به‌نظر می‌رسد قانون و قانونگذار باید این قسمت از ماده و تبصره قانونی را اصلاح کند. 

وی با بیان این‌که متاسفانه قانون دو طرف دعوی را در نظر نگرفته است، گفت: در قانون مرتبط با این موضوع، نواقصی وجود دارد زیرا هر اداره و سازمان بر اساس مصوبات خودش عمل می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط