سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱
آمادگی اردن برای برپایی چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب

وزیر فرهنگ اردن «صلاح جرار» در دیدار با رییس اتحادیه ناشران این کشور ضمن تأکید بر اهمیت برپایی نمایشگاه کتاب، از آمادگی نهادهای مسوول این کشور در برپایی چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در «امـّان» پایتخت اردن خبر داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روزنامه الرأي، وزیر فرهنگ اردن در دیدار با «عدنان زهران»، رییس اتحادیه ناشران این کشور، که با حضور تنی چند از اعضای هیات مدیره این اتحادیه انجام شد، روز 5 سپتامبر (15 شهریور) را روز افتتاح نمایشگاه چهاردهم عنوان کرد.

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب امـّان از دو جنبه دارای اهمیت است: نخست برای بازار کتاب اردن و تلقی مسوولان فرهنگی این کشور در اهمیت نمایشگاه کتاب در روند تربیت انسانی و دوم برای بازار نشر عربی.

اهمیت دوم از آن‌جا ناشی می‌شود که نمایشگاه‌‌های کتاب برخی کشورهای عربی نظیر تونس، مصر، لیبی و یمن در طول دو سال گذشته با توجه به شرایط سیاسی آن کشورها با استقبال نه چندان گرم شهروندان روبه‌رو شده و در مواردی به تعطیلی کشیده شدند و به تبع آن بازار کتاب در این کشورها افت چشمگیری پیدا کرد. ضمن آن که نمایشگاه رمضانی کتاب امسال در قاهره هم علیرغم شکل‌گیری ثبات نسبی سیاسی در این کشور، به دلیل اوضاع نامناسب اقتصادی نتوانسته‌ است توقعات ناشران را برآورده کند.

از این رو مسوولان فرهنگی اردن امیدوارند نمایشگاه امسال بتواند در تحقق اهداف برگرفته از این دو جنبه، موثر افتد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها