چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۰
«هویت دینی جوانان» از آسیب‌شناسی‌ اخلاقی این نسل می‌گوید

کتاب «هویت دینی جوانان» به همت پژوهشکده باقرالعلوم(ع) و همکاری موسسه تحقیقات اجتماعی «کندوکاو» در راستای آسیب‌شناسی تبلیغ دینی به چاپ رسید.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، این کتاب با توجه به تحول در ارزش‌های مذهبی جوانان و نوجوانان با انگیزه شناخت میزان تمایلات دینی این قشر از جامعه به رشته تحریر در آمده است. 

شناخت دین‌گریزی به عنوان مساله‌ای اجتماعی، آسیب‌شناسی امر به معروف و نهی از منکر در ایران پس از انقلاب، شناخت مبانی نظری آسیب‌شناسی تبلیغ دینی در میان نوجوانان و جوانان، گونه‌شناسی انواع دین‌داری و دین‌گریزی از دیگر اهداف تالیف این نوشتارند.

متن این اثر در 9 مقاله با عناوین «ضرورت شناخت ریشه‌های نابسامانی فرهنگی»، «دین‌گرایی یا دین‌گریزی جوانان»، «تبیین نظری تمایلات دینی جوانان و نوجوانان»، «سنخ‌شناسی انواع دین‌داری مقدمه‌ای بر تحلیل جامعه‌شناختی»، «جامعه قدسی واکنشی و تخریب قلمروی دینی»، «مبانی نظری و مفهومی آسیب‌شناسی تبلیغ دینی در میان نوجوانان و جوانان»، «گریز از کدام دین»، «آسیب‌شناسی تاریخی دین‌داری» و «تمایلات دینی و ارتباطات جنسی در جامعه کنونی» جای دارد.

کتاب «هویت دینی جوانان» به همت پژوهشکده باقرالعلوم(ع) و همکاری موسسه تحقیقات اجتماعی کندوکاو با شمارگان سه هزار نسخه در 330 صفحه و به بهای 59 هزار ريال منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها