یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
«آماده‌سازی کامل بیس‌بال» به بازار آمد

«آماده سازی کامل بیس‌بال، 85 تمرین و مهارت برای بازیکنان بیس‌بال» توسط انتشارات آوای ظهور به بازار آمد. این کتاب با ارایه تمرین‌های بدنسازی، چابکی و ترکیبی به بازیکنان بیس‌بال کمک می‌کند کارآیی فیزیکی و فنی خود را در این رشته افزایش دهند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بیس‌بال در بسیاری از نقاط جهان، به‌ویژه آمریکای شمالی و مرکزی و شرق آسیا ورزشی بسیار پرطرفدار است. 

در اوایل قرن ۱۵ میلادی در اروپا بازی‌هایی بسیار شبیه به بیس‌بال، به صورت بومی و محلی وجود داشته‌اند. در ابتدای کشف قاره آمریکا نیز این بازی‌ها به وفور انجام می‌شدند به طوری‌ که در اواخر سال ۱۷۰۰ میلادی، بیس‌بال در آمریکا به صورت تفریحی عمومی برای اقشار مختلف مردم درآمد. برخی معتقدند این بازی از انگلستان و از ورزش «کریکت» که مخصوص اشراف‌زاده‌ها بود به آمریکا وارد شده است.

در ایران نیز از زمان‌های بسیار قدیم، بازی‌هایی بسیار شبیه به بیس‌بال همچون «توپان»، «توپ غال» و «چفته» رواج داشته‌اند. فدراسیون ورزش بیس‌بال ایران در سال ۱۳۷۴ راه‌اندازی شد و در سال ۱۳۸۶ نخستین دوره لیگ بیس‌بال با حضور 6 تیم برگزار شد.

«آماده سازی کامل بیس‌بال» کتابی به قلم «پاتریک مورفی» و «جف فورنی» دو تن از مربیان باسابقه بیس‌بال آمریکاست که در ایران توسط رجبعلی برزگر، مربی بیس‌بال، ترجمه و توسط انتشارات آوای ظهور به چاپ رسیده است.

مزیت‌های آماده‌سازی کامل بیس‌بال برای بازیکنان، بنیان‌های تغذیه، انعطاف‌پذیری و گرم کردن، تمرینات بدنسازی، کاربرد تمرینات بدنسازی، عنوان فصل‌های اول تا چهارم این کتاب را تشکیل می‌دهند. کتاب در ادامه شامل فصل‌هایی با عنوان‌ تمرینات سرعت، تمرینات چابکی، تمرینات پلی‌متریک، تمرینات با توپ مدیسین‌بال، آموزش مهارت‌های ترکیبی و برنامه‌های آموزشی است.

زمان‌بندی، قدرت و استقامت عضلانی، سرعت و ساختن شکل اولیه، از جمله مواردی‌ هستند که در نخستین فصل کتاب به عنوان مزایای آماده‌سازی کامل بازیکن بیس‌بال بیان شده‌اند. در فصل دوم نیز کتاب به ارایه برنامه‌ و دستورالعمل غذایی مناسب برای بازیکن بیس‌بال می‌پردازد.

«آماده‌سازی کامل بیس‌بال» از فصل سوم وارد مباحث مربوط به گرم کردن، تمرین‌های بدنسازی، تمرین‌های سرعت و تمرین‌های چابکی بازیکنان بیس‌بال شده است. مولف این تمرین‌ها را آموزش و کاربردشان را همراه با تصویر توضیح می‌دهد.

مهارت خط، بیس دزدی از چهار گوشه، مهارت مخروطی پنج نقطه‌ای، مهارت چابکی، مهارت ترکیبی چهارگوشه‌ای و پرش‌های روی جعبه در چهار گوشه، از مهارت‌های ترکیبی‌اند که کتاب به آموزش آن‌ها پرداخته است.

در سخن پایانی کتاب آمده است: «بدنسازی بیس‌بال و تمرینات مربوط به آن باید به شما کمک کند تا بازی بهتری در زمین مسابقه انجام دهید نه این‌که بدن خود را حجیم و قوی کنید ولی خالی از مسایل فنی باشید. فراگیری مسایل فنی به همراه تمرینات بدنسازی از شما بازیکنی خواهد ساخت که آرزوی آن را دارید.»

چاپ نخست کتاب «آماده‌سازی کامل بیس‌بال»، نوشته پاتریک مورفی و جف فورنی با ترجمه رجبعلی برزگر با شمارگان پانصد و 50 نسخه، 158 صفحه و بهای 6 هزار تومان از سوی انتشارات آوای ظهور منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها