چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۲
کتابی که باعث درخشش "هنری جیمز" شد به ایران آمد

«دیزی میلر»، رمانی از هنری جیمز، رمان نویس امریکایی و خالق آثاری چون «آنچه میزی می‌دانست» و «قرن نامطبوع» منتشر شد. این کتاب که منتقدان آن را شروع درخشش جیمز در ادبیات امریکا می‌دانند توسط فرشته داوران به فارسی ترجمه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «دیزی میلر»، اثری از هنری جیمز، رمان‌نویس امریکایی با ترجمه فرشته داوران به بازار کتاب ایران عرضه شد. این کتاب توسط برخی از منتقدان، آغاز درخشش جیمز در ادبیات امریکا نامیده شده است.

داوران در مقدمه این کتاب نوشته است:هنری جیمز به زعم بسیاری از منتقدان، برجسته‌ترین نویسنده امریکاست. او در تاریخ رمان توسط گراهام گرین همان‌قدر بی‌همتا خوانده شده که شکسپیر در تاریخ شعر یکتا بود.

علاوه بر مقدمه مترجم، موخره‌ای در این کتاب به قلم کارول اوهمان به انتشار رسیده است. اوهمان در این مقاله که «تحقیقی درباره نیات متغیر» نام دارد، به نقد رمان «دیزی میلر» و شرح زندگی جیمز پرداخته است.

هنری جیمز در سال ۱۸۴۳ میلادی در خانواده‌ای ممتاز در نیویورک زاده شد و ۷۳ سال زندگی کرد. رمان «دیزی میلر» (با نام اصلی Daisy Miller) در سال ۱۸۷۹ میلادی به قلم این نویسنده انتشار یافت. جیمز در این رمان ماجرای دختر جوانی به نام دیزی میلر را نقل می‌کند که با روحی ساده و شرافتمند ولی رفتاری بی‌‌بند و بار در آمریکای آن زمان زندگی می‌کند. رفتار او جامعه سنتی آن زمان را در مورد او به اشتباه می‌اندازد و ماجراهایی پدید می‌آید.

ترجمه فارسی این رمان در ۱۲۳ صفحه توسط انتشارات لوح‌فکر به بازار کتاب ایران عرضه شده. فرشته داوران پیشتر کتاب دیگری از همین نویسنده با نام «اروپایی‌ها» را ترجمه و به بازار کتاب ایران عرضه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها