یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
«اقتصاد و سیاست اقتصادی در جمهوری اسلامی» به چاپ رسيد

کتاب «اقتصاد و سیاست اقتصادی در جمهوری اسلامی در رهنمودهای امام خمینی(ره)» از سوی موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت منتشر شد. کامران عباس‌پور استخراج و دسته‌بندی رهنمودهای امام راحل را بر عهده داشته است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب در 17 گفتار تنظیم شده است. هر بخش نیز عناوین و بخش‌های مختلفی را در بر می‌گیرد.

کتاب «اقتصاد و سیاست‌های اقتصادی در جمهوری اسلامی در رهنمودهای امام خمینی(ره)» توسط انتشارات موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت روانه بازار کتاب شده است.

«اقتصاد اسلامی»، «محدوده وظایف و اختیارات اقتصادی در حکومت اسلامی»، «استقلال و خودکفایی اقتصادی»، «مقابله با اشرافیت و انحصار طلبی و مبارزه با مافیای قدرت و ثروت»،‌ «مقابله با مادی‌گرایی و مصرف‌زدگی و تجمل‌پرستی»، «مالکیت»، «تحریم ربا و حذف آن از قوانین بانکی»، «اقتصاد جمهوری اسلامی» و‌ «خصوصی‌سازی و مشارکت مردم در اقتصاد» برخی از عناوین گفتارهای این کتاب را تشکیل می‌دهند.

در بخشی از پیشگفتار کتاب آمده است: «اسلام، برای اداره اقتصاد جامعه، برنامه‌های روشن و مدون دارد. آیات قرآن کریم همه مبانی اقتصاد الهی را طرح کرده است و رسول اعظم (ص) و امام علی (ع) در دوره مدیریت خود، الگوی عملی این اقتصاد را پیاده و به همگان نشان داده‌اند. اجتهاد بر مبنای این الگوها و آموزه‌ها، نظریه‌ها و راهکارهای لازم را برای مسایل روز در حیطه اقتصاد مشخص می‌کند و لذا هیچگاه اقتصاد اسلامی از پویایی و حل مشکلات و ارایه راهکارهای پیشرفت باز نمی‌ماند.» 

کامران عباس‌پور استخراج و دسته‌بندی رهنمودهای امام راحل را که در کتاب استفاده شده، بر عهده داشته است.  

کتاب «اقتصاد و سیاست‌های اقتصادی در جمهوری اسلامی در رهنمودهای امام خمینی(ره)» با شمارگان سه هزار نسخه و بهای چهار هزار و 500 تومان به تازگی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها