یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲
«کتاب ماه ادبیات» با بوطیقای شعر فروغ و ایرج‌میرزا

تازه‌ترین نشریه کتاب ماه ادبیات با ویژه‌نامه «بوطیقاپژوهی» منتشر شد. «بوطیقای شعر فروغ فرخزاد» و «بوطیقای ایرج‌میرزا» نام دو مقاله این نشریه‌اند. در این ماهنامه گزارشی از جلسه نقد کتاب «بوطیقای روایت در مثنوی» نوشته حمیدرضا توکلی، نویسنده برگزیده بخش پژوهش جایزه ادبی جلال نیز درج شده است.-

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نخستین مطلب این مجله گزارشی از نقد کتاب «بوطیقای روایت در مثنوی» منتشر شده است. 

در فصل «بوطیقا پژوهی» کتاب ماه، مطالب دیگری چون بوطیقای شعر فروغ فرخزاد (مریم محمد‌خانی)، نگاه فروغ به شعر و اصول آن در آثار منثور، مصاحبه‌ها و نامه‌هایش (شادی احمدی)، بوطیقای ایرج میرزا (علی توسلی)، نگاه اخوان به شعر و شاعری (یاسمین اسماعیلی) و نظریه ادبی از نگاه میرزاده عشقی (بتول وطن‌پرست) منتشر شده‌اند.
 
فاجعه نوشتار (محمد غفاری)، نقد و نظری بر تعلیقات کتاب «العراضه‌فی‌الحکایت‌السلجوقیه» (سهیل یاری‌گلدره) و بازنمایی زندگی دشوار انسان‌ها با اسطوره‌سازی معکوس با نگاهی به کتاب «داستان‌های غریب، مردمان عادی» (مهدی ابراهیمی‌لامع) و نقد مجموعه داستان «رویای مادرم» نام برخی از مطالبی‌اند که در بخش نقد و معرفی کتاب این نشریه گنجانده شده‌اند.
 
در بخش مقاله این ماهنامه نیز مطالبی با نام «نگاهی به عناصر زبانی و فکری اشعار نیمایی اخوان ثالث در کتاب‌های زمستان، آخر شاهنامه و از این اوستا»(مسعود دلاویز) و دین از دیدگاه مولوی (محمد مهدی خسرویان) به چاپ رسیده‌اند. 

در فصل معرفی رویکرد این ماهنامه نیز مقاله‌ای با نام رویکرد جامعه‌شناختی نوشته احسان عباسلو درج شده است و در بخش گزارش، مطلبی از نشست نقد رمان «سووشون» سیمین دانشور در فرهنگسرای ارسباران منتشر شده است. 

شماره 63 کتاب ماه ادبیات ویژه تیر 1391 از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شد.

این نشریه 130 صفحه و قیمت آن هزار و 500 تومان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها