شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۶
پارك آزادي شيراز، مكان برپایی سومين نمايشگاه ملي كتاب دفاع‌مقدس

سردار علي ناظري، قائم مقام اجرايي سومين نمايشگاه ملي كتاب دفاع‌مقدس خبر داد که این نمایشگاه از هشتم تا 16 مهر ماه در پارك آزادي شهر شيراز برپا مي‌شود. فراخون نمايشگاه در هفته جاري اعلام خواهد شد تا بيش از 100 ناشر حوزه دفاع‌مقدس آثار خود را با تخفيف 40 درصد به مخاطبان ارايه دهند.-

سردار علي ناظري، قائم مقام اجرايي سومين نمايشگاه ملي كتاب دفاع‌مقدس در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، از برپايي اين نمايشگاه در شهر شيراز خبر داد و اظهار كرد: اين نمايشگاه امسال با همكاري استانداري فارس، معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سپاه فجر استان فارس و ديگر حوزه‌‌هاي فرهنگي اين استان برگزار مي‌شود.

وی گفت: فراخوان اين نمايشگاه در چند روز آينده براي ناشران حوزه دفاع‌مقدس اعلام خواهد شد. زمان برپايي نمايشگاه هشتم تا 16 مهرماه در پارك آزادي شهر شيراز است كه با حضور بيش از 100 ناشر دفاع‌مقدس برگزار مي‌شود.

ناظري افزود: سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ميزباني اين نمايشگاه را بر عهده دارد و تمامي كتاب‌هاي ناشران را به صورت رايگان به اين نمايشگاه مي‌برد و در ايام برپايي نمايشگاه ميزبان غرفه‌داران هم خواهد بود.

وي با بيان اين كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اين نمايشگاه را به عنوان يكي از نمايشگاه‌‌هاي تخصصي خود اعلام كرده است گفت: پيش بيني ما از نظر آماري عرضه بين چهار تا پنج هزار عنوان اثر است كه طبق صحبت‌هاي انجام شده با معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي حمايت‌هاي خوبي از اين نمايشگاه براي ارتقاء بخشي به سطح كيفي به عمل خواهد آمد.

ناظري درباره انتخاب پارك آزادي شيراز براي برگزاري نمايشگاه افزود: هفت نقطه در استان فارس را براي برپايي نمايشگاه در نظر گرفتيم كه با بررسي محاسن و معايب مكان‌‌هاي پيشنهادي پارك آزادي شيراز كه در مركز شهر است انتخاب شد زيرا امكانات رفت و آمد، استراحتگاه و تالار سخنراني براي نشست‌ها را داراست و علاوه بر جبنه نمايشگاهي براي بازديدكنندگان جنبه تفريحي هم خواهد داشت.

وي درباره برنامه‌هاي جنبي سومين نمايشگاه ملي كتاب دفاع‌مقدس افزود: يكي از برنامه‌ها پرداختن به بحث مقاومت و بيداري اسلامي است كه فضاي 500 متري از نمايشگاه 3 هزار متري را به آن اختصاص داده‌ايم كه علاوه بر فروش آثار با موضوع بيداري اسلامي نشست‌هايی را با مسوولان فرهنگي در سطح بين‌الملل و مهمانان خارجي و نيز‌ نمايش آثار نمايشگاهي و هنر‌هاي تجسمي را در نظر گرفته‌ايم.

ناظري ادامه داد: در سومين نمايشگاه ملي كتاب دفاع‌مقدس جلسات تخصصي را با ناشران عضو مجمع ناشران دفاع‌مقدس خواهيم داشت كه با حضور مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار خواهد شد و در كنار آن نشست‌هاي تخصصي با حضور نويسندگان و ناشران بر پا خواهيم كرد. سال گذشته اين نشست‌ها در حوزه طنز و تاريخ شفاهي بود و امسال علاوه بر اين مباحث به موضوعات مختلفي نظير «زن و دفاع‌مقدس» خواهيم پرداخت.

وي افزود: امسال بخش ويژه‌اي از نمايشگاه به آثار كودك و نوجوان اختصاص دارد كه با همكاري كانون پروش فکری كودكان و نوجوانان استان فارس بر پا مي‌شود و برنامه‌هاي آن نيز توسط شبكه دو صدا و سيما و شبكه استاني فارس پخش مي‌شود. برپايي شب شعر و خاطره‌گويي، نشست‌های نقد كتاب، مسابقه كتابخواني،‌ انتخاب بهترين كتاب و بهترين غرفه‌ها نيز از ديگر برنامه‌هاي سومين نمايشگاه ملي كتاب دفاع‌مقدس‌اند.

ناظري با اشاره به صحبت‌هاي اخير مقام معظم رهبري در ديدار با دانشجويان با موضوع جنگ نرم گفت: در همين راستا براي پاسخ‌گويي به سوالات دانشجويان در اين رابطه با نيرو‌هاي سپاه و ارتش نشست‌هاي پرسش و پاسخي را در تالار سخنراني نمايشگاه بر پا خواهيم كرد.

معاون ادبيات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس سپاه درباره تخفيف كتاب‌ها در نمايشگاه ملي كتاب دفاع‌مقدس افزود: در نشستي كه با استانداري فارس و نماينده معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي داشتيم علاوه بر تخفيف 20 درصدي ناشران 20 درصد تخفيف نيز از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد به مخاطبان عرضه مي‌شود. البته اين تخفيف براي برخي اقشار مانند دانشجويان، بسيجيان و خانواده شهدا بيشتر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط