شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۲
مراسم یادبود صمد تیمورلو یکشنبه برگزار می‌شود

مراسم یادبود صمد تیمورلو، شاعر که ظهر جمعه (20 مرداد) در بیمارستان فیروزگر درگذشت، عصر یکشنبه (22 مرداد) در حسینیه سیدالشهدا برگزار می‌شود. تازه‌ترین کتاب این شاعر بهار امسال با عنوان «خروس مرده بر می‌خیزد» از سوی انتشارات آوای‌کلار راهی بازار کتاب شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، تیمورلو سه ماه پیش به دلیل مشاهده کیست‌های سرطانی در کلیه سمت چپ در بیمارستان شهید لبافی‌نژاد بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما پس از سه ماه به دلیل عود بیماری و مشاهده کیست‌های جدید در مرکز جراحی سهند و زیرنظر دکتر محمد رنجبری، تحت عمل جراحی مجدد قرار گرفت.

این شاعر بر اثر عوارض ناشی از جراحی کلیه و مشکل نارسایی قلبی از پنجشنبه (29 تیر) در بخش CCU بیمارستان فیروزگر بستری شده بود.

مجید تیموری، شاعر، داستان‌نویس و از بستگان صمد تیمورلو، به «ایبنا» گفت: باتوجه به نارسایی قلبی مرحوم تیمورلو امکان ادامه درمان برای کیست‌های کلیه و آب آوردن ریه ایشان وجود نداشت، اما سرانجام پزشکان به دلیل وخامت حال تیمورلو مجبور به جراحی مجدد وی شدند، که متاسفانه به دلیل همان نارسایی قلبی به حالت کما رفت.

وی ادامه داد: تیمورلو یک هفته در کما و در بخش ICU بیمارستان فیروزگر بستری بود و ظهر جمعه (20 مرداد) درگذشت. مراسم تشییع این شاعر از ساعت 10 صبح امروز (21 مرداد) از مقابل غسالخانه بهشت زهرا (س) انجام شد.

وی به حضور جمعی از شاعران و اعضای انجمن‌های ادبی در این مراسم اشاره کرد و توضیح داد: اعضای انجمن‌های ادبی فرهنگسرای‌های اقوام و بهاران و همچنین شاعرانی چون کاظم واعظ ‌زاده، علیرضا بهنام، علیرضا حسنی‌زاده، رضا احمدخانی، اعظم حسینی و اکرم فرزین در این مراسم حضور دارند. 

مصطفی فلاحیان، محمدعلی فرجی، جواد نجفی، فرهاد اکبرزاده و امید بیگدلی از دیگر نویسندگان حاضر در این مراسم هستند.

تیموری درباره مراسم یادبود این شاعر افزود: مراسم یادبود مرحوم تیمورلو عصر یکشنبه (22 مرداد) از ساعت 18 تا 20 در حسینیه سیدالشهدا واقع در میدان بهاران برگزار می‌شود.

صمد تیمورلو متولد 1347 بود. مجموعه‌های شعر «بیرون تعریف نشده است»، «از كلاغ سیاه به كلاغ سفید»، «به نام کسی که در تاریک‌ست» و «قله‌ات آن‌جا نیست» از جمله آثار این شاعر هستند.

همچنین بهار امسال جدیدترین دفتر شعر این شاعر با عنوان «خروس مرده بر می‌خیزد» از سوی انتشارات آوای‌کلار در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط