شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸
«درسنامه تقریب مذاهب و وحدت اسلامی» در حال تدوین است

محقق حوزه تقریب مذاهب در اندیشه نگارش درسنامه‌ای در این حوزه است تا با نگاه پژوهشی و تکیه بر مشترکات مسلمانان زمینه‌های وحدت میان آن‌ها را در مجامع علمی افزایش دهد.-

علی آقانوری، عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به این که در حال نگارش کتابی با عنوان «درسنامه تقریب مذاهب و وحدت اسلامی» است، عنوان کرد: دغدغه اصلی‌ام ایجاد تقریب میان مذاهب اسلامی است این کار را از هشت سال قبل با نگارش کتاب «امامان شیعه(ع) و وحدت اسلامی» به شکل جدی آغاز کردم.

وی نقطه عطف کتاب خود را این نکته یاد کرد که ما مسلمانان علاوه بر عقاید و مشترکات، دشمنانی داریم که علاقه‌مند به رشد و پیشرفت‌مان نیستند و گفت: آن‌ها جامعه اسلامی و مسلمانان را رقبای خود می‌دانند و نمی‌خواهند پیروان این دین رشد فکری، فرهنگی و علمی داشته باشند. در راس این دشمنان صهیونیست‌ها قرار دارند.

مسوول دفتر تقریب دانشگاه ادیان و مذاهب علاوه بر عموم علاقه‌مندان، دانشجویان، محققان و طلاب حوزه را از جمله مخاطبان اصلی اثرش یاد کرد و گفت: در نگارش کتاب «درسنامه تقریب مذاهب و وحدت اسلامی» حسن مروجی طبسی از محققان این حوزه نیز با من همکاری دارد.

آقانوری با اشاره به این که تالیف این نوشتار را به پایان نرسانده است، متذکر شد: پیش‌بینی می‌کنم تا یک سال و نیم آینده نگارش متن این اثر علمی ـ پژوهشی را به اتمام برسانیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها