سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
جایگاه ایبنا در انعکاس اخبار صنعت چاپ ارزشمند است

مسعود فرشی‌فرید با اشاره به تعامل سازنده خبرگزاری ایبنا با حوزه چاپ، گفت: در رویدادهای مهم صنعت چاپ نمی‌توان نقش و جایگاه ایبنا را در انعکاس اخبار نادیده گرفت.-

دبیر یازدهمین دوره مسابقات آثار چاپی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: خبرگزاری ایبنا تنها خبرگزاری رسمی است که بخشی اختصاصی در حوزه چاپ دارد و با رویکردی که در این حوزه تخصصی اتخاذ کرده موجب شده فعالان عرصه چاپ این خبرگزاری را منبع معتبری برای دست‌یابی به اخبار بدانند.

فرشی‌فرید افزود: مهم‌ترین وجه ایبنا به‌روز بودن در حوزه اخبار صنعت چاپ است به طوری که سال گذشته به دلیل تلاش خبرگزاری در انعکاس اخبار مسابقات چاپ به عنوان خبرگزاری برتر معرفی شد. به دلیل جایگاه ایبنا در صنعت چاپ و تعامل و همکاری آن با بدنه صنعت چاپ، فعالان این حوزه نمی‌توانند در رویدادهای مهم چاپی ایبنا را نادیده بگیرند.

وی با اشاره به این که خبرگزاری ایبنا می‌تواند به موضوعات اجتماعی حوزه چاپ نیز بپردازد، گفت: چاپ و بسته‌بندی، چاپ و تبلیغات و همچنین چاپ و دانشجو موضوعات مغفول مانده‌ای است که ایبنا می‌تواند به اطلاع‌رسانی در این حوزه‌ها نیز اقدام کند تا مخاطبان وسیع‌تری را پوشش دهد.

این فعال حوزه چاپ اظهار کرد: رسانه‌ها و سایت‌های تخصصی که در حوزه چاپ راه‌اندازی شده‌اند از اخبار ایبنا به دلیل به‌روز بودن و معتبر بودن آن استفاده می‌کنند.

فرشی‌فرید در بخش دیگری از سخنانش گفت: خبرنگاران ایبنا نیز با فعالان صنعت چاپ تعامل خوبی دارند و نگاهشان به این صنعت مثبت است. آن‌ها در تلاشند از حاشیه‌ها و رویکردهای منفی حوزه چاپ دور باشند و صرفا به دنبال اطلاع‌رسانی‌اند، البته در برخی موارد بهتر است که خبرنگاران چالشی با موضوع برخورد کنند تا مخاطبان بیشتری را جذب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها