دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۲
رونمایی از برگزيده آثار بیستمین كنگره شعر دفاع مقدس

برگزیده‌ای از آثار بيستمين كنگره شعر دفاع مقدس در قالب مجموعه‌ای سه جلدی آماده شده است كه تا اواخر شهريورماه در آيين اختتاميه این كنگره رونمايي شوند.-

دبير بیستمین كنگره شعر دفاع مقدس در گفت‌و گو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) از انتشار برگزیده‌ای از آثار این كنگره خبر داد و گفت: حاصل اين كار انتشار سه عنوان كتاب شعر با عنوان‌هاي «ميدان‌هاي تحرير»، «لغت‌نامه ماهيان» و «پرنده‌اي كه از سرزمين من به پرواز درآمده» است. 

مصطفي محدثي خراساني درباره اين آثار توضيح داد: «ميدان‌هاي تحرير» مجموعه شعر شاعران جوان حوزه دفاع مقدس در سه حوزه دفاع مقدس و با عنوان «بوي بهشت»، دفاع مقدس با رويكرد عاشورايي و با عنوان «عطش واژه‌ها» و شعر‌هاي مقاومت بين‌الملل با عنوان «فواره‌هاي ناگهان» در 350 صفحه آماده شده است. 

دبير بیستمین كنگره شعر دفاع مقدس درباره كتاب «لغت‌نامه ماهيان» گفت: اين كتاب برگزيده اشعار كودك و نوجوان بيستمين كنگره شعر دفاع مقدس است كه در 120 صفحه تدوین شده است. 

محدثي خراساني با بيان اين‌كه كتاب «پر‌نده‌اي كه از سرزمين من به پرواز درآمده» 40 شعر برگزيده حوزه بيداري اسلامي را در بردارد و به سه زبان انگليسي، عربي و فارسي در 150 صفحه آماده شده‌، درباره شعر‌هايي كه قابليت انتشار در اين اثر را يافته‌اند توضيح داد: با توجه به اين‌كه شعر‌هاي كلاسيك ايراني كمتر قابليت ترجمه مي‌يابند، اشعار سپيد براي ترجمه در اين كتاب درنظر گرفته شده‌اند. همچنين شاعران در اين اشعار نگاهي به مسايل روز جهان اسلام و امت اسلامي دارند. 

وي در پايان با اشاره به تعويق برگزاري بیستمین كنگره شعر دفاع مقدس از بهار امسال تاکنون گفت: مكان برگزاري اين كنگره هنوز قطعي نشده است اما اين كنگره در اواخر شهريور‌ماه سال جاري برگزار و از سه عنوان كتاب شعر مذكور نيز رونمايي مي‌شود.

برگزيدگان جشنواره‌هاي استاني شعر دفاع‌مقدس‌، در این كنگره به رقابت خواهند پرداخت و شاعران برتر از سوي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس تجليل خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها