پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۵
«سرچشمه خورشید» منتشر شد

مجموعه شعر آیت‌الله محمدحسین بهجتی (شفق) با عنوان «سرچشمه خورشید» از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد. این مجموعه در برگیرنده سروده‌های آیینی این شاعر روحانی است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «سرچشمه خورشید» در برگیرنده 115 قطعه شعر آیینی است که اغلب در قالب غزل یا قصیده سروده شده‌اند.

«نور حرا»، «رویش سپیده»، «چراغ حق»، «دو چشمه نور»، «در ساحت نهج‌البلاغه»، «اسلام زنده شده حسین(ع) است»، «محراب خونین»، «چرا؟»، «نوحه روز عاشورا»، «خداحافظی»، «پیشوای فداکار»، «سقای کربلا»، « شیعه راستین»، «توسلی به امام هشتم (ع)»، «سرکشی به خویشاوندان»، «ماه رحمت»، «رسید قائم بر حق» و « اباذر در راه یثرب» عنوان برخی از شعرهای این کتاب هستند.

همان‌طور که از عنوان شعرهای نمایان است این اشعار درباره ائمه اطهار (ع)، روایت‌های مذهبی یا مسایلی که در اسلام انجام آن‌ها توصیه شده است و به‌ویژه واقعه و اصحاب عاشورا سروده شده‌اند.

بخشی از یک قطعه شعر این کتاب با عنوان «مکتب آزادگی»:
«هرچه در این پرده الوان بود
رو به پریشانی و نقصان بود
هرچه که در جلوه‌گه زندگی‌ست
روز دگر زآن اثری نیست نیست
محو شود حادثه‌های عظیم
کو اثری تازه زعهد قدیم؟
جز اثر حادثه کربلا
حادثه‌ای مایه هر اعتلا
حادثه‌ای با ابدیت قرین
حادثه‌ای با عظمت همنشین»

محمدحسین بهجتی اردکانی متولد 1313، شاعر و امام جمعه شهرستان اردکان یزد بود. او با تخلص «شفق» شعر می‌سرود. وی را نخستین شاعر شعر انقلاب اسلامی دانسته‌اند. شعر را از نوجوانی آغاز کرد و در سوگ علما از جمله آیت الله بروجردی مرثیه سروده بود. 

«در خلوت شب‌خیزان» (شرحی بر دعای ابوحمزه ثمالی) از دیگر آثار آیت‌الله بهجتی است.
وی شامگاه ۲۹ مرداد ۱۳۸۶در سن ۷۳ سالگی درگذشت. 

«سرچشمه خورشید» در 304 صفحه، شمارگان دو هزار و 500 نسخه و قیمت 6 هزار و 900 تومان از سوی انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط