پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۰
انجمن قرآن و نهج‌البلاغه منطقه آزاد قشم فعال می‌شود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژه سازمان منطقه آزاد قشم از تاسیس انجمن قرآنی با هدف ساماندهی بخش آموزش قرآن کریم و تعیین چشم‌انداز کلی برنامه‌های قرآنی این منطقه، بعد از پایان نمایشگاه قرآن خبر داد._

حجت‌السلام علی ملا‌نوری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره برنامه‌های این انجمن قرآنی که با هدف برطرف کردن نواقص و نیازمندی‌های بخش آموزش قرآن کریم در منطقه قشم فعال می‌شود، عنوان کرد: ساماندهی بخش آموزش قرآنی، راه‌اندازی کرسی‌های تلاوت، ترویج تفسیر قرآن کریم و انجام فعالیت‌های هنری قرآنی در قالب هنر‌های تجسمی، از جمله محورهای برنامه‌های این انجمن قرآنی محسوب می‌شوند. 

وی با اشاره به دایمی شدن دبیرخانه نمایشگاه قرآنی قشم درباره میزان استقبال، فروش کتاب و نرم‌افزار‌های قرآنی این نمایشگاه گفت: استقبال از نمایشگاه قرآنی قشم با توجه به وضعیت آب ‌و هوایی، بسیار رضایت‌بخش است و به طور میانگین دو تا سه هزار نفر، روزانه از این نمایشگاه دیدن می‌کنند. 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژه متطقه آزاد قشم با بیان‌ این‌که در بخش نرم‌افزاری استقبال کودکان و نوجوانان بسیارچشم‌گیر است، افزود:  کتاب های حوزه تفسیر و نهج‌البلاغه در این نمایشگاه   مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته‌اند.

حجت‌السلام ملانوری با اشاره به استقبال دانشگاه پیام نور و حوزه علمیه خواهران قشم از نمایشگاه
کتاب و نرم‌افزار‌های قرآنی این منطقه اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد قشم مبلغ 40 میلیون ریال بودجه برای خرید کتاب از این نمایشگاه قرآنی در نظر گرفته است. 

وی با بیان این‌که مبلغ 370 میلیون ریال بن کتاب از سوی سازمان منطقه آزاد قشم در بین کارکنان این سازمان توزیع شده است عنوان کرد: سایر اقشار مردم فقط از شرایط تخفیف نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار‌های قرآنی استفاده می‌کنند. 

نمایشگاه بزرگ قرآن كریم قشم با همكاری سازمان منطقه آزاد قشم و مركز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی كشور از پنجم تا 15 ماه مبارك رمضان (چهارم تا 14 مرداد) از ساعت 18 تا 24 در محل دایمی نمایشگاه های بین‌المللی شهر قشم با هدف توسعه فرهنگ اسلامی دایراست و اختتامیه این نمایشگاه با تجلیل از هشت خادم برگزیده قرآنی این منطقه جمعه (14 ماه مبارک رمضان)ساعت21برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط