دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
«جامعه‌شناسی سینما و سینمای ایران» منتشر می‌شود

کتاب «جامعه‌شناسی سینما و سینمای ایران» نوشته اعظم راودراد، دانشیار گروه علوم ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، به زودی توسط انتشارات دانشگاه تهران منتشر می‌شود.

راودراد به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: «جامعه‌شناسی سینما و سینمای ایران» تازه‌ترین کتاب من است که در آینده‌ای نزدیک توسط انتشارات دانشگاه تهران منتشر می‌شود. 

وی افزود: این کتاب دو قسمت دارد. قسمت نخست آن مباحثی نظری است و شامل سه فصل «کلیات»، «نظریه‌های جامعه‌شناختی سینما» و «روش شناسی مطالعات جامعه‌شناختی سینما» می‌شود. 

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران در ادامه گفت: بخش دوم کتاب که شامل مطالعات موردی درباره سینمای ایران است، پنج محور دارد «هنرمندان»، «آثار سینمایی»، «مخاطبان»، «سیاستگذاری‌های فرهنگی و اثرات سینما»، «جمع‌بندی پایانی». 

راودراد در پایان گفت: تاکنون کتابی درباره مطالعات جامعه‌شناختی سینما به ویژه درباره سینمای ایران منتشر نشده است و این کتاب با توجه به این کمبود به رشته تحریر درآمده و نخستین کتاب در این حوزه به شمار می‌رود. 

اعظم راودراد، دانشیار گروه علوم ارتباطات و معاون پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران است. او در سال 1375 مدرک دکترای خود را در رشته جامعه شناسی از دانشگاه وسترن سیدنی استرالیا اخذ کرد. 

با قلم راودراد پیشتر کتاب‌های «نظریه‌های جامعه شناسی هنر و ادبیات» و «دین و رسانه» و همچنین ترجمه کتاب «جامعه شناسی هنرها» نوشته ویکتوریا الکساندر، منتشر شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط