دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۱
«فلسفه تحلیلی هنر» علی رامین به چاپ سوم رسید

«فلسفه تحلیلی هنر» نوشته علی رامین پنجمین جلد از مجموعه جیبی درسگفتارهای زیبایی‌شناسی فلسفی و فلسفه هنر گروه فلسفه و حکمت هنر فرهنگستان هنر توسط موسسه متن منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، فلسفه تحلیلی که فلسفه زبان نیز خوانده شده از جنبش‌های مهم فلسفی در قرن بیستم است که به ویژه از جنگ جهانی دوم به بعد در انگلستان و ایالات متحده آمریکا از جایگاهی مسلط بر دیگر نحله‌های فلسفی برخوردار بوده است. 

فلسفه تحلیلی در وجه کلی مفاهیمی را به تحلیل می‌گیرد که در زندگی فکری و عملی انسان حایز اهمیت‌اند. از جمله این مفاهیم، هنر است که در حیات معنوی انسان و کیفیت زندگی او نقشی مهم دارد.

فلسفه تحلیلی هنر، شاخه‌ای از فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی است که در بستر فلسفه تحلیلی شکل گرفته و به ویژه در چند دهه اخیر، مسیر کمال و پیشرفت را طی کرده است. موضوع اصلی زیبایی شناسی تحلیلی، تحلیل مفاهیمی است که در بحث‌های نظری درباره هنر مطرح می‌شوند.

این کتاب حاصل درسگفتارهای علی رامین، استاد دانشگاه تهران در فرهنگستان هنر است که در سه فصل تنظیم شده، فصل نخست به مرور اجمالی در کلیات فلسفه تحلیلی می‌پردازد. فصل دوم به زیبایی شناسی تحلیلی اختصاص دارد و فصل سوم نیز با عنوان «تعریف زیبایی‌ شناختی هنر» مفاهیم «هنر و فرانمایی» و «هنر و تجربه زیباشناختی» را تحلیل می‌کند.

چاپ سوم «فلسفه تحلیلی هنر» نوشته علی رامین، پنجمین جلد از درس‌گفتارهای زیبایی‌شناسی فلسفی و فلسفه هنر گروه فلسفه و حکمت هنر فرهنگستان هنر است که توسط موسسه تالیف، ترجمه و نشر آثار هنری «متن» فرهنگستان هنر در 55 صفحه و قیمت 800 تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط