دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۸
رضی: ثروتیان سرمایه‌ای با ارزش برای فرهنگ و ادب بود

احمد رضی، دانشیار دانشگاه گیلان، از بهروز ثروتیان، پژوهشگر فقید، به عنوان سرمایه‌ای با ارزش برای فرهنگ و هنر ایرانی به‌ویژه در حوزه ادبیات پژوهشی یاد کرد که عمر خود را صرف تحقیق‌های ادبی کرده است.-

رضی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره بهروز ثروتیان و جایگاه فعالیت‌های پژوهشی وی توضیح داد: مرحوم ثروتیان در تصحیح متون کلاسیک خدمات ارزنده‌ای انجام داد تا متنی منقح و صحیح را از آثار کلاسیک در اختیار مخاطبان قرار دهد.

وی افزود: ایشان آثار شاعران بزرگی چون نظامی گنجوی، حافظ، عطار نیشابوری و شیخ محمد شبستری را تصحیح کرده است.

این پژوهشگر با تاکید بر فعالیت مرحوم ثروتیان در حوزه نظامی‌‌پژوهی گفت: تلاش‌های این محقق و ادیب بزرگ در حوزه ادبیات و به‌ویژه در ارتقای کیفی و بهبود وضعیت نظامی‌پژوهی بسیار اثر بخش بوده است.

وی درباره تفاوت کار ثروتیان در زمینه تصحیح آثار نظامی با دیگر تصحیح‌های انجام شده، اظهار کرد: مرحوم ثروتیان نسخه‌های جدیدتری از آثار نظامی را به دست آورد و با در دست داشتن 14 نسخه به تصحیح مجدد آثار نظامی پرداخت.

وی با تاکید بر اهمیت تعدد نسخه‌ها در تصحیح متنون کلاسیک ادامه داد: این مساله و دقت نظر مرحوم ثروتیان سبب شد تا متنی جدیدتر و صحیح‌تر از آثار نظامی در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان این حوزه قرار بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط