یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
روستای «گوک‌تپه» مهاباد صاحب کتابخانه می‌شود

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد استان آذربایجان غربی از احداث کتابخانه عمومی روستای گوک‌تپه با اعتبار 900 میلیون ریال با زمینی اهدایی از سوی خیران این روستا خبر داد.-

چیا قادری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که احداث کتابخانه عمومی روستای گوک‌تپه حاصل تصویب سفر دهه فجر سال 90 ریاست جمهوری به استان آذربایجان غربی است، عنوان کرد: این روستا یک کتابخانه مشارکتی دارد که با زیربنای 120 متر‌مربع در مرحله واگذاری زمین است. 

وی با اشاره به جمعیت 140 هزار نفری شهرستان مهاباد عنوان کرد: این شهرستان دارای سه کتابخانه عمومی و چهار کتابخانه مشارکتی است و 40 هزار نسخه و 34 هزار عنوان کتاب در کتابخانه‌های عمومی و 10 هزار عنوان و 14 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های مشارکتی جای داده شده‌اند. 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد با بیان این‌که هرماه چهار هزار عنوان کتاب در کتابخانه‌های عمومی و دو هزار عنوان در کتابخانه‌های مشارکتی امانت داده می‌شوند، افزود: این شهرستان دارای چهار هزار و پانصد هزار عضو فعال در کتابخانه‌های عمومی و سه هزار و پانصد عضو در کتابخانه‌های مشارکتی است. بخش کودک ‌و نوجوان در تمام کتابخانه‌های این شهرستان فعال‌ است اما بخش نابینایان در کتابخانه‌های شهرستان مهاباد وجود ندارد.

قادری با بیان این‌که این شهرستان با محدودیت فضای کتابخانه‌ای روبه‌روست، گفت: شهرستان مهاباد با کمبود سالن‌های مطالعه و فضای کتابخانه‌ای مواجه است، به طوری که به ازای هر 67 هزار نفر، یک کتابخانه وجود دارد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد با اشاره به تمرکز فضای کتابخانه‌ای این شهرستان در مرکز شهرستان عنوان کرد: مناطق مسکونی با کمبود فضای کتابخانه‌ای رو‌به‌رویند و در مجموع 9 هزار متر مربع فضای کتابخانه‌ای در این شهرستان موجود است. 

وی درباره اجرای طرح ایستگاه‌های مطالعه در شهرستان مهاباد عنوان کرد: این طرح در کل استان آذربایجان غربی اجرا می‌شود و احداث 80 مرکز یا ایستگاه مطالعه در شهرستان مهاباد در مرحله رایزنی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط