شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
انجمن نقد ادبی با کمبود شدید بودجه مواجه است

ابراهیم خدایار،‌ سخنگوی انجمن نقد ادبی که از تشکیل کمیته‌های مختلف این انجمن در آغاز دوره جدید مدیریتی آن خبر داد، تشکیل کمیته بین‌المللی را از جدی‌ترین اقدامات تازه انجمن دانست و گفت: با آغاز فار جدید فعالیت‌های انجمن نقد ادبی ضروری است که بودجه‌ این مرکز به طور جدی‌ تامین شود، چراکه انجمن تا به حال برای کوچکترین فعالیت‌هایش هم با محدودیت شدید بودجه مواجه بوده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،خدایار درباره تازه‌ترین فعالیت‌های انجمن نقد ادبی براساس نخستین جلسه هیات مدیره توضیح داد: تاسیس رشته نقد ادبی را به تازگی به شکل جدی‌تری پی‌گیری‌ می‌کنیم و این پی‌گیری‌ها با تشکیل کار گروهی که مسوولیت روابط عمومی این برنامه‌ها را بر عهده دارند، ‌دنبال می‌شوند.
 
وی افزود: روابط عمومی این بخش بحث تصمیم‌سازی برای تحقق این رویکرد را با رایزنی با افراد و گروه‌های موثر داخل و خارج انجمن فعال می‌کند.
 
این استاد دانشگاه در ادامه گفت: تشکیل کمیته بین‌المللی انجمن نیز از تصمیم‌گیری‌های جدید است. اعضای این کمیته وظیفه دارند تازه‌ترین اتفاق‌های حوزه نقد ادبی جهان را رصد کنند و آرای خود را براساس این تحولات به شورای علمی انجمن برسانند. در این باره با تایید شورا می‌توان به کار ترجمه آثار و کتاب‌های حوزه‌های مختلف نظریه و نقد ادبی همت گمارد. 

خدایار که در ادامه گفته‌هایش ثمر بخش بودن فعالیت‌های جدی‌تر انجمن را منوط به حمایت‌های مالی نهادهای مرتبط دانست، گفت: واقعیت این است که انجمن از بدو تاسیس با کمبود بودجه مواجه بوده است و کارها تا به امروز بدون درآمد مشخص پیش رفته است. در این رابطه وزارت علوم می‌تواند همیاری‌های بیشتری داشته باشد،‌ در حالی‌که تا به امروز بودجه ناچیزی برای انجمن در نظر گرفته است. وزارت ارشاد نیز تا به حال توجه‌هایی را به انجمن نشان داده است. قراردای را نیز با معاونت فنی و علمی نهاد ریاست جمهوری منعقد کرده‌ایم تا دانش نقد ادبی نیز در کشور ممیزی شود.

این پژوهشگر در پایان گفت: در مجموع اگر دست انجمن در زمینه همکارهای مالی گرفته نشود، کارها و زحماتی که تا به حال برای آن کشیده شده، روی زمین می‌ماند و ما همچنان نیازمند پشتگرمی‌ها و حمایت‌های نهادی‌های مرتبط برای رشد و تعالی انجمن هستیم.

انجمن علمی نقد ادبی ایران از آبان 1387 با برگزاری انتخابات و مشخص شدن اعضای هیات مدیره  و به ریاست مرحوم علی‌محمد حق‌شناس فعالیت خود را آغاز کرد. محمود فتوحی بعد از درگذشت حق‌شناس، به عنوان رییس این انجمن انتخاب شد و هم اکنون مدیریت این انجمن را نصرالله امامی بر عهده دارد.
   
اعضای نخستین انجمن نقد ادبی ایران متشکل از استادان دانشگاه‌های ایران و منتقدان سراسر کشور هستند. این انجمن در فاز جدید مدیریت خود رویکردهایی چون تاسیس رشته نقد ادبی، انتشار نشریات متعدد علاوه بر «فصلنامه نقد ادبی» و نیز تشکیل کار گروه‌های مختلف و برپایی جلسات نقد کتاب را  به شیوه ای جدی‌تر دنبال خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط