یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۲
اسناد حوزه تجارت و اقتصاد تا پایان سال جاری کتاب می‌شوند

رييس مركز اسناد كتابخانه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تفاهمنامه‌ای این مرکز با اتاق بازرگاني و صنايع معادن ايران اظهار کرد: تصمیم داریم در سایه اسناد خریداری شده این حوزه، آثاري با موضوع تجارت و اقتصاد تا پایان سال جاری به چاپ برسانیم.-

علي ططري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار کرد: در آخرين جلسه شوراي ارزيابي مركز اسناد كتابخانه مجلس شوراي اسلامي که هفته گذشته برگزار شد، سه مجموعه اسنادي پیشنهاد شد و در نهايت يك مجموعه با بيش از 700 سند در حوزه اسناد تجار و بازرگانان منطقه اصفهان که متعلق به اواخر دوره قاجار تا اوايل دوره پهلوي بودند، خريداري شدند.

وي ادامه داد: در آرشيو مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی طي سه سال گذشته نزديك به 60 جلسه شوراي ارزيابي برگزار شده و در اين مدت اسناد تجارتخانه‌هاي مربوط به شيراز، اصفهان و تهران كه داراي ارزش تاریخی و پژوهشی بودند، خريداري شده‌اند.
 
وي افزود: مركز اسناد كتابخانه مجلس پیش از این با اتاق بازرگاني و صنايع معادن ايران در حوزه اسناد تاريخ تجارت و بازرگاني تفاهنامه‌اي امضا كرده است؛ بر اساس اين تفاهمنامه در دو سال گذشته اسناد مرتبط با حوزه تجارت و اقتصاد گردآوري شده‌اند و در نظر داريم تا كتاب و نشرياتي را در راستای اطلاع‌رسانی این اسناد و بیان ارزش پژوهشی آن‌ها تا پایان سال منتشر كنيم.

به گفته اين محقق و پژوهشگر تاريخ مجلس، متاسفانه ما در حوزه اسناد تجارت با ضعف تاريخ‌نگاري مواجه هستيم و در اين باره كار پژوهشي قوي انجام نشده است. 

ططري اظهار تاكيد كرد: مجموعه‌هايی که به كتابخانه مجلس اخيرا آن‌ها را خريداري کرده یا به این مرکز اهدا شده‌اند، این کتابخانه را به آرشيو تخصصي سند با موضوع تجارت و بازرگاني تبديل كرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها