دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۲
تکامل علمی هوانوردی مدیون مرحوم گنجی است

بنیانگذار اکولوژی سلامت و شاگرد پروفسور گنجی گفت: هوانوردی تکامل علمی خود را مرهون زحمات پروفسور گنجی است.-

پروفسور مرتضی هنری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: انسان بودن، معلمی و ایرانی بودن سه ویژگی برجسته پروفسور گنجی است و وی مانند پرندگان تیز پرواز، کویر فکر را در قالب واژه و واژه در قالب علم آموخت و به دانشجویان خود یاد داد. 

وی که در مراسم تشییع پیکر مرحوم گنجی در بیرجند شرکت کرده بود، افزود: پروفسور گنجی در زمینه جغرافیای مدرن و هوانوردی دارای بیش از 120 تالیف است که این تالیفات در حفظ سلامت هوانوردی نقش بسیار موثری دارد. 

بنیانگذار اکولوژی سلامت و شاگرد پروفسور گنجی با بیان این‌که وی از معدود افرادی بود که خاطرات خودرا ثبت می‌کرد، گفت: وی بزرگترین مجموعه عکس را در زمینه تحولات علمی مختلف جمع‌آوری کرد و به زودی این عکس‌ها در قالب یک کتاب منتشر خواهند شد. 

هنری یادآور شد: پروفسور گنجی تنها فرد ایرانی بود که برای عظمت نام ایران در عرصه جغرافیا تلاش کرد.

شهرستان بیرجند صبح امروز شاهد حضور یکپارچه پژوهشگران عرصه جغرافیا و علاقه‌مندان پروفسور محمد حسن گنجی (پدر علم جغرافیای ایران) بود. پیکر این دانشمند مشهور ایرانی در پارکی که مزین به نام پروفسور گنجی است به خاک سپرده شد.

پروفسور گنجی در طول عمر 100 ساله خود 120 کتاب به زبان های فارسی و انگلیسی و بیش از 200 مقاله در زمینه جغرافیا منتشر کرد که اطلس جغرافیا از مهم ترین آثار وی به شمار می‌آید.

گنجی 28 تیرماه بر اثر زمین خوردن در منزل شخصی خود دچار خونریزی مغزی شد. پس از آن به بیمارستان پیامبران منتقل و تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه 29 تیرماه درگذشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط