سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۰
جدیدترین دفتر شعر خائفی به چاپ مي‌رسد

جدیدترین مجموعه شعر پرویز خائفی با عنوان «آوازهای آویزان» از سوی انتشارات نویدشیراز و نگاه در دست چاپ است و تا حدود دو ماه دیگر راهی بازار کتاب می‌شود. در این مجموعه شعرهایی با مضمون اندوه زیستن و با چاشنی اعتراض آمده است.-

خائفی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره این مجموعه توضیح داد: در دفتر شعر «آوازهای آویزان» شعرهایی در قالب‌های غزل و نیمایی گنجانده‌ام که با درون‌مایه مسایل تغزلی و اجتماعی سروده شده‌اند.

وی گفت: شعرهای این مجموعه که حجمی حدود 200 صفحه دارد، از جدیدترین سروده‌های من‌اند و این دفتر چهاردهمین دفتر شعرم به حساب می‌آید.

این شاعر شیرازی درباره دیگر ویژگی‌های شعرهای مجموعه جدیدش اظهار کرد: در این سروده‌ها جنبه‌های مختلفی از اندوه زیستن دیده می‌شود، البته جنبه‌های شوق‌آمیز زندگی نیز در آن‌ها آمده است. همچنین اغلب این شعرها با چاشنی اعتراض همراه شده‌اند.

وی در ادامه به مجموعه مقاله‌هایش اشاره کرد و افزود: در نظر دارم مجموعه‌ای از مقاله‌هایم را که پیش‌تر در مطبوعات و نشریات مختلف به چاپ رسیده‌اند، در قالب کتاب منتشر کنم، اما در این کار به کمک جوانان علاقه‌مند به این حوزه نیاز دارم.

خائفی در پایان گفت: به دلیل کسالت نمی‌توانم به تنهایی مقاله‌هایم را گردآوری و تدوین کنم، البته در حال حاضر صدرا ذوالریاستین به همراه چند نفر دیگر، در این زمینه به من کمک می‌کنند و شاید تا پایان تابستان گردآوری مقاله‌ها به اتمام برسد و آن‌ها را به دست چاپ بسپارم.

پرویز خائفی متولد 1315 در شیراز، شاعر و پژوهشگر ادبی است.

پیش‌تر کتاب‌هایی چون «این خاک طربناک» (شعر)، «بازگشت یادنامه میرزای کاظمی»، «پند سعدی»، «حافظ در اوج»، «حصار» (شعر)، «مقاله‌ها و مقابله‌ها»، «نگاهی به غزل حافظ»، «کنار لحظه‌های عمر» (شعر) و «مجمع پریشانی» از خائفی منتشر شده است.

مجموعه شعر «آوازهای آویزان» از سوی نشر نگاه و انتشارات نویدشیراز به‌طور مشترک در دست انتشار است و تا حدود دو ماه دیگر راهی بازار کتاب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط