دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۰
داستان زندگی حضرت ابوالفضل(ع) به قلم زرویی نصر‌آباد

«ماه به روایت آه» رمانی از ابوالفضل زرویی‌نصرآباد براساس زندگی حضرت ابوالفضل(ع) است که به زودی از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر خواهد شد. به گفته این نویسنده این اثر به زبانی ساده و در بخش‌هایی با بهره‌گیری از زبانی فاخر نوشته شده و مجموعه‌ای از روایت‌ها درباره زندگی حضرت ابوالفضل(ع) و گوشه‌هایی كمتر شناخته شده از زندگی ایشان است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سیدمظفر شجاعی، مدیر روابط عمومی انتشارات «کتاب نیستان» در این‌باره گفت: این کتاب به همراه چند اثر داستانی دیگر از سوی این ناشر به زودي راهی بازار کتاب خواهد شد و هم اکنون آخرین مراحل انتشار را طی می‌کند.

زرویی نصرآباد زمانی که این رمان را می‌نوشت، درباره آن به «ایبنا» گفته بود: علاقه شخصی من به شخصيت حضرت ابوالفضل(ع)، همراه با دلگرمی‌های انتشارات «كتاب نيستان» در اين‌باره، سبب شد كه با وجود كمبود منابع به نگارش اين كتاب ادامه بدهم.

اين نويسنده درباره برخی روايت‌ها از حضور حضرت ابوالفضل(ع) در روز عاشورا نیز توضيحاتی ارایه کرد و گفت: در برخی روايات گفته شده آخرين نفری كه قبل از امام حسين(ع) در كربلا به شهادت می‌رسد، حضرت ابوالفضل(ع) بوده و اين با مساله «تاسوعا» كه تا به امروز به آن معتقديم، مغايرت دارد. 

نصرآباد درباره استفاده از برخی منابع در نگارش اين كتاب گفت: در«مروج الذهب» مسعودی، تاريخ‌نگار بزرگ قرن چهار، ‌با اينكه با حساسيت زبادی درباره تاريخ كربلا نوشته شده، همه اشاره‌اش به اين واقعه، شايد به 15 خط نرسد.

وي كه در ادامه سخنانش از منبع ديگری در اين‌باره نام برد و توضيح داد: كتاب ديگری با نام «موسوعة ‌الامام‌حسين» را سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي منتشر كرده كه مجموعه كاملی از زندگی امام حسين(ع) است و جلد نهم آن اطلاعات خوبی درباره زندگی حضرت ابوالفضل(ع) از متون عربی و فارسی دارد؛ به طوری كه می‌توان بيشتر منابع قابل ارجاع و اعتماد را در آن مشاهده كرد.

به گفته زرویی‌نصرآباد، در ادبيات دينی برخی اوقات آنقدر در اذهان عامه غلو و اغراق وجود دارد كه نه تنها چيزی بر شخصيت بزرگان نمی‌افزايد ‌بلكه سبب تخريب شخصيت ايشان هم می‌شود. نگارنده اين جور كتاب‌ها بايد آن جاهای خالی را نيز بر حسب شخصيت اين بزرگان ببيند. 

«غلاغه به خونش نرسيد» (طنز افسانه‌های امروزی) مجموعه داستانی از اين نويسنده و طنزپرداز به همراه دو اثر پژوهشی در حوزه طنز از وی سال گذشته (1390) از سوی همين انتشاراتی به چاپ رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط