یکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۵
امکانات ویژه‌ نابینایان داریم، تعداد ‌مخاطب کم است

در حالی که کتابخانه «شهدا»ی شهر قزوین به انواع امکانات ویژه مطالعاتی برای نابینایان مجهز است، استقبال از بخش نابینایان این کتابخانه مطلوب نیست.-

بهناز کوخانی، مسوول کتابخانه «شهدا»ی شهر قزوین، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این کتابخانه به عنوان تنها کتابخانه عمومی استان قزوین دارای بخش نابینایان است و این بخش به امکانات گوناگونی نظیر دستگاه‌های «به‌دید» و «برجسته‌نگار» و کتاب‌های بریل و گویا مجهز است.

کوخانی با بیان این‌که «بخش نابینایان کتابخانه شهدا دربرگیرنده برنامه‌‌های نوید 5 و تک جاز، لوح فشرده و یک صد نسخه کتاب گویا است» اظهار کرد: اعضای علاقه‌مند و فعال این بخش کتابخانه می‌توانند روزانه از مطالب جدید نشریه «ایران سپید» نیز که با خط بریل نگارش یافته است، بهره‌مند شوند.
وی افزود: باتوجه به گستردگی این امکانات، متاسفانه بخش نابینایان کتابخانه «شهدا» با استقبال مطلوبی روبه‌رو نیست.
 
مسوول کتابخانه «شهدا» بیان کرد: برای افزایش تعداد اعضای فعال بخش نابینایان با سازمان‌هایی مانند بهزیستی همکاری می‌کنیم و منابع مسابقاتی را که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای این قشر از جامعه برگزار می‌کند، در اختیارشان قرار می‌دهیم اما متاسفانه استقبال نابینایان از این امکانات مطلوب نیست.

وی ادامه داد: کتابخانه «شهدا» شهر قزوین با زیربنای 900 متر مربع از سال 1360 فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون دارای پنج هزار عضو فعال کتابخانه‌ای و حدود 31 هزار نسخه کتاب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط