شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۶
۹۳ درصد زمین‌های کتابخانه‌های زنجان اهدایی است

مدیر روابط عمومی اداره کتابخانه‌های استان زنجان گفت: بیش از ۸۴ هزار متر از زمین‌هایی که برای ساخت کتابخانه در زنجان استفاده شده، از سوی خیران این استان اهدا شده است./

سیدحسین محمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: به همین دلیل در همایشی که ۲۸ تیرماه با عنوان «چشمه حکمت» در تهران برگزار شد، استان زنجان به عنوان استانی که بیشترین زمین اهدایی را برای ساخت کتابخانه داشته، معرفی شد.

محمدی افزود: ۸۴ هزار و ۸۳ متر مربع زمین از سوی خیران استان زنجان برای ساخت کتابخانه اهدا شده که ۴۳ هزار و ۵۱۵ متر مربع آن از سال ۱۳۸۴ به بعد اهدا شده است.

وی در پایان به برگزیدگان زنجانی همایش چشمه حکمت هم اشاره کرد و گفت: در این همایش دو نفر از استان زنجان به عنوان برگزیده کشوری تجلیل شدند. اصغر عزیزی، متخصص گوش حلق و بینی؛ به عنوان خیّر کتابخانه‌ساز کشوری و اهداکننده یک باب ساختمان مسکونی برای راه‌اندازی کتابخانه عمومی در شهر خرمدره و فرشید جعفری؛ عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان به دلیل تلاش در زمینه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و به عنوان «عضو حقیقی نمونه کشوری» در این مراسم قدردانی شد.

همایش «چشمه حکمت» به‌مناسبت (29 تیرماه سال 1390) نخستین سالگرد دیدار مقام معظم رهبری با کتابداران سراسر کشور برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط