چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵
دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره برگزیدگان خود را شناخت

در دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، در ارومیه در پنج بخش شعر نو، کلاسیک، کودک‌ و نوجوان همچنین داستان کودک‌ و نوجوان و بزرگسال از 30 اثر برگزیده قدرداني شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اذربایجان غربی، در بخش «داستان كوتاه بزرگسال» با موضوع ویژه «انقلاب اسلامی» از میان 11 نامزد راه یافته به بخش نهایی، «میلاد میرمحمد صادقی» از استان البرز مقام اول، «سیده عذرا موسوی» از استان قم، مقام دوم، «محسن كاویانی» از استان قم و «وحید آقاكرمی» از استان آذربایجان شرقی به طور مشترك مقام سوم را از آن خود كردند. 

هیات داوران در بخش «شعر سپید نیمایی» با «موضوع آزاد» از میان 37 اثر راه یافته به مرحله نهایی، هیچ اثری را واجد مقام اول ندانست و «مهدی نظارتی زاده» از اصفهان مقام دوم ، «عباس آتشی» از استان لرستان به عنوان مقام سوم معرفی شدند و از «منیره حسین‌پوری» از استان یزد نیز در این بخش قدرداني شد. 

همچنین در بخش «شعر سپید نیمایی» با «موضوع ویژه انقلاب» از بین 9 اثر راه یافته به بخش مسابقه، «محمد صارمی شهاب» و «بهروز اقبالی درخشان» از استان همدان و «فاطمه بیرانوند» از استان لرستان به ترتیب مقام اول، دوم و سوم را از آن خود کردند.

همچنین در این مراسم در «بخش شعر كلاسیك» با «موضوع آزاد» از میان25 اثر، «امیر توانا املشی» از استان گیلان، «علی اصغر شیری» و «حسن خسروی وقار» از استان قم به ترتیب به عنوان مقام های اول، دوم و سوم این بخش از جشنواره معرفی شدند. 

همچنین «قاسم بای» از استان گلستان، «سیما نوذری» از استان بوشهر و «حسنا محمدزاده» از استان اصفهان به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم را در بین 11 اثر راه یافته در بخش «شعر كلاسیك» با موضوع انقلاب از آن خود كردند. 

در بخش «ادبیات كودك و نوجوان» كه از دوره نهم به بخش های این جشنواره اضافه شده است هیچ اثری در بخش شعر نتوانست موفق به كسب مقام اول و دوم شود اما از بین دو شعر كودك و نوجوان راه یافته به مرحله نهایی با «موضوع آزاد» و «انقلاب»، «كبری بابایی لیچانی» از استان تهران و «هادی فردوسی» از استان فارس حائز رتبه سوم شدند. 

در بخش «داستان كودك و نوجوان» با «موضوع آزاد» نیز از میان اثر 9 راه یافته به مرحله نهایی، «فاطمه نفری» از استان قم، «فاطمه ظهیری» از استان مركزی و «سیده فاطمه موسوی» از استان قم به ترتیب مقام‌های اول، دوم و سوم این بخش از جشنواره را از آن خود كردند.
 
در همین بخش و با «موضوع انقلاب» «مونا اسكندری» از استان همدان و «هامون قاپچی» از استان تهران از میان هشت اثر راه یافته به ترتیب موفق به كسب مقام های دوم و سوم این جشنواره شدند و در این بخش از جشنواره هیچ اثری از سوی داوران واجد مقام اول شناخته نشد.

دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره عصر  سه شنبه 27 تیرماه 1391 با حضور شاعران و نویسندگان برجسته كشور در شهر ارومیه به كار خود پایان داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط