چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۷
«اصالت اجرا در موسیقی» با ترجمه مسعود قاسمیان خواندنی شد

«اصالت اجرا در موسیقی» نوشته استیون دیویس و جیمز اُ. یانگ است که با ترجمه مسعود قاسمیان توسط موسسه متن فرهنگستان هنر منتشر شده. به گفته مترجم کتابی با این خصوصیات و مباحث تاکنون به زبان فارسی منتشر نشده است.-

قاسمیان به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: کتاب «اصالت اجرا در موسیقی» در واقع دو مقاله است که از یک منبع مستقل برگرفته شده‌اند. مقاله نخست یعنی «اصالت اجرا در موسیقی» نوشته استیون دیویس، تالیف شده در طریق تفکر فیلسوفان تحلیلی انگلیسی است. 

وی افزود: مقاله دیگر این کتاب با عنوان «مفهوم اجرای اصیل» نوشته جیمز اُ. یانگ به نحوی در پاسخ به مقاله نخست کتاب نوشته شده است. به نظرم این کار جالبی است که در کتابی مقاله اول طرح موضوع کند و مقاله دوم له و یا علیه موضوع باشد. 

این مترجم حوزه زیبایی‌شناسی و فلسفه هنر در ادامه با اشاره به این‌که مشابه این کتاب تاکنون در فارسی منتشر نشده، گفت: من در ترجمه این مجموعه سعی کردم تا دیگر مقاله‌های نویسندگان را جست‌وجو کرده و کتاب‌شناسی و مقاله‌شناسی فارسی و لاتین آن‌ را در کتاب بیاورم. 

قاسمیان گفت: باید اشاره کنم که مجموعه مقالات «مسایل هنر و زیبایی‌شناسی معاصر» که به صورت کتاب با قطع پالتویی است از سال 1385 توسط موسسه متن منتشر می‌شود با کتاب «اصالت اجرا در موسیقی» به پایان می‌رسد. 

قاسمیان در پایان به کتاب جدید خود اشاه کرد و گفت: در حال حاضر مشغول به ترجمه چهارمین جلد از «درسنامه دانشنامه زیبایی‌شناسی آکسفورد» هستم که سه جلدش در سال‌های اخیر با ترجمه فریبرز مجیدی منتشر شده است. این کتاب مجموعه 9 مقاله است. 

«اصالت اجرا در موسیقی» جلد پنجم از مجموعه مقالات «مسایل هنر و زیبایی‌شناسی معاصر» نوشته استیون دیویس و جیمز اُ. یانگ است. موسسه تالیف، ترجمه و نشر آثار هنری «متن» فرهنگستان هنر این کتاب را با ترجمه مسعود قاسمیان، در 90 صفحه، قطع پالتویی و قیمت دو هزار و 200 تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است. 

استیون دیویس، نویسنده مقاله «اصالت اجرا در موسیقی» نیوزلندی است. «اجرای موسیقی»، «هستی‌شناسی آثار موسیقایی» و «چالش‌های تعریف هنر» نام برخی از مقالات اوست که ترجمه و انتشار یافته‌اند. 

جیمز اُ. یانگ نیز کانادایی، استاد فلسفه هنر است. از او یک کتاب دیگر با عنوان «هنر و ارزش» ترجمه و منتشر شده است. 

همچنین پیشتر «تاریخ تاریخ هنر»، «جامعه هنر و اخلاق» و چند کتاب دیگر با ترجمه مسعود قاسمیان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط