یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۶
کارشناسان معاونت فرهنگی وزارت ارشاد «نذر کتاب» را تایید کردند

اجرای طرح نذر کتاب در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از سوی کارشناسان معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تایید شد. این طرح با استقبال بسیاری از ناشران عاشواریی روبه‌روست._

مدیر انتشارات هزاره ققنوس در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) از تایید طرح نذر کتاب این انتشارات از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و اظهار کرد: با وجود به این‌که هنوز تاییدنامه این معاونت را برای اجرا و حمایت از طرح نذر کتاب دریافت نکرده‌ایم، به دلیل استقبال بسیاری از ناشران حوزه فرهنگ عاشورا حاضریم این طرح را به صورت مستقل و بدون حمایت این معاونت در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هم اجرا کنیم.

رضا حاجی‌آبادی با بیان این‌که انتشارات «هزاره ققنوس» در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور نخواهد داشت گفت: تجربه فروش نامناسب کتاب‌ها این انتشارات در بیست‌و پنجمین نمایشگاه کتاب و نیز تعداد اندک کتاب‌های تازه این انتشارات سبب شد که تمایلی به حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نداشته باشیم.

وی افزود: از ابتداي سال تاکنون در پی دریافت مجوز برای انتشار ترجمه‌ای از قرآن کریم با نظارت دکتر مهدی‌زاده و استاد حسین استاد‌ولی بودیم و اگر تا این زمان موفق به دریافت مجوز انتشار این ترجمه از قرآن می‌شدیم، حتما آن را در نمایشگاه قرآن رونمایی می‌کردیم.

وی درباه این ترجمه توضیح داد: این ترجمه «سَره» از قرآن کریم و بسیار سلیس است که با پیشنهاد «جواد محقق» قرار بود به صورت مستقل از واژگان عربی به چاپ برسد اما با وجود آن‌که این سبک از قرآن کریم به زبان‌های دیگر دنیا موجود است، مخالفت‌هایی با چاپ قرآن به این صورت به زبان فارسی، وجود دارد. در این ترجمه حتی نام سوره‌ها هم به فارسی ترجمه شده است و ترجمه ای دقیق محسوب می‌شود.

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن٬ فرهنگ بیداری» امروز يكشنبه 25 تيرماه با حضور رییس جمهور در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی(ره) آغاز به کار مي‌كند و تا 25 مرداد ماه از ساعت 17 تا 24 پذيراي علاقه‌مندان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها