یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۴
توسعه كتابخانه سیار آرزوی دیرینه ماست

مسوول امور کتابخانه‌های طبس در استان یزد با بیان این‌که پراکندگی جمعیت، یک معضل مهم در حوزه کتابخوانی این شهرستان است، عنوان کرد: توسعه کتابخانه سیار در شهرستان طبس یک راهکار ثمربخش برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است و امیدواریم که به‌زودی آن را فعال کنیم.-

مرتضی محمدی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران ‌(ایبنا)، اظهار کرد: با وجود این‌که در شهرستان طبس چهار کتابخانه شهری و سه کتابخانه روستایی داریم اما به‌دلیل پراکندگی جمعیت، این کتابخانه‌ها اعضای فعال و ثابت ندارند و ما نیاز داریم کتابخانه‌‌‌هاي سیار را فعال کنیم.

مسوول امور کتابخانه‌های طبس گفت: اکنون سه هزار و 500 نفر در کتابخانه‌های ما عضوند و رتبه کتابخانه‌ای ما درجه پنج است.

وی افزود: با شهرداری و فرمانداری جلسه‌های متعدی برگزار کرده‌ایم و تمام سعی‌ما بر این است که بتوانیم علاوه بر بهبود کیفیت کتابخانه‌ها، کتابخوانی را در شهرستان طبس ترویج دهیم.

محمدی‌مقدم با بیان اهمیت برنامه‌های جنبی کتابخانه‌ها عنوان کرد: برای این‌که بتوانیم برنامه‌های جالبی را برای اوقات فراغت دانش‌آموزان برگزار کنیم، جلسه‌های متعددی را با مسوولان آموزش و پروش داشته‌ایم و طی این جلسات تصمیم گرفتیم که در کتابخانه‌های شهرستان طبس، کلاس‌های آموزش نقاشی، قصه خوانی و داستان‌نویسی را راه‌اندازی کنیم.

وی گفت: امیدوارم که با همکاری بسیج و کانون‌های ادبی بتوانیم کتابخانه‌ها را به محلی برای حضور هرچه بیشتر دانش‌آموزان و کتابدوستان تبدیل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط