شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
یک سوم کتابخانه‌های نیکشهر غیرفعالند

مسوول کتابخانه‌های شهرستان نیکشهر، از توابع استان سیستان و بلوچستان، گفت: این شهرستان دارای ۹ کتابخانه است که سه کتابخانه آن به دلیل نداشتن نیرو و تجهیزات غیرفعالند.-

ابراهیم ولی‌نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: شهرداری در دادن نیم‌درصد سهم كتابخانه‌ها از درآمدش در این شهرستان بسیار کوتاهی مي‌كند، ‌در حالي كه یکی از راه‌های تامین نیرو و تجهیزات کتابخانه‌های غیرفعال شهرستان، استفاده از این نیم‌درصد درآمد شهرداری است.

وی اضافه کرد: کتابخانه‌های «صاحب‌الزمان (عج)» که کتابخانه مرکزی این شهر به حساب می‌آید، به همراه کتابخانه‌های «نصر» در روستای مسکوتان، «آیت‌الله طالقانی» در روستای فنوج، «توحید» در قصرقند، «انقلاب» در بخش بنت و «علامه امینی» در بخش مرکزی، کتابخانه‌های فعال شهرستان نیکشهرند. کتابخانه‌های «هیچان»، «ساربوک» و «وحدت» هم کتابخانه‌هایی‌اند که اکنون غیرفعالند. اگرچه کتاب‌هایی در این کتابخانه‌ها نگهداری می‌شوند اما به دلیل وجود نداشتن نیروی کافی، غیرفعال باقي مانده‌اند.

ولی‌نیا مساحت کتابخانه‌های فعال نیکشهر را حدود هزار و ۳۰۰ متر مربع عنوان کرد و گفت: اعضای ثابت این کتابخانه‌ها حدود دو هزار و ۸۰۰ نفرند و حدود ۵۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های این شهرستان وجود دارد.

وی درباره امکانات جدید این شهرستان توضيح داد: کتابخانه مرکزی صاحب‌الزمان (عج) به‌تازگی به اینترنت بی‌سیم مجهز شده است و کاربران می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

ولی‌نیا در پایان به فعالیت‌های تابستانی کتابخانه‌های نیکشهر  اشاره کرد و گفت: کلاس‌های آموزش کامپیوتر، نقاشی و خطاطی در فصل تابستان که اوقات فراغت بیشتری وجود دارد، برای علاقه‌مندان برپا شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط